Sankcije aviokompanijama za prijevoz putnika na Svjetsko prvenstvo?

zrakoplov najveće ruske aviokompanije AeroflotZrakoplov najveće ruske aviokompanije Aeroflot

Svjetsko nogometno prvenstvo koje se odvija u Rusiji 2018. godine u 9 gradova Zapada Rusije globalan je događaj. Rusija je površinom najveća zemlja svijeta, pa je u svijetlu te činjenice odlučila gostovanja momčadi za utakmice smjestiti u razuman geografski okvir. Ipak, unatoč razboritom smještanju i strateškom planiranju stadiona, i dalje je nužno prevaliti velike udaljenosti između pojedinih gradova. Rusija očekuje oko milijun stranih turista, bez dodatnog broja od oko 3 milijuna domaćih navijača te nekoliko tisuća samih reprezentacija i djelatnika, kako navodi Reuters!

Izvor: fifa.com

Charter letovi u Rusiji

U Rusiji je zabrana stranim aviokompanijama da obavljaju charter prijevoz zrakoplovima većim od 19 sjedala unutar teritorija ukinuta za vrijeme trajanja Svjetskog nogometnog prvenstva. Tako će kompanije moći obavljati zračni  charter prijevoz između nekolicine gradova u kojima se održavaju utakmice.

Charter letovi su unaprijed planirani letovi u kojima se zakupljuje ukupan zrakoplov s posadom, a ne pojedina sjedala kao u komercijalnom prometu. Charter letom putuje isključivo jedna, prethodno organizirana, skupina pojedinaca. Aviokompanije koje pružaju charter usluge daju cijenu najma ukupnog zrakoplova bez obzira na popunjenost mjesta.

Sankcije od strane SAD-a?

U svijetlu događaja na međunarodnoj sceni gdje se Rusija u zadnjih nekoliko godina ponašala izrazito agresivnom, nametnute su sankcije pojedincima i državi. Poznata situacija oko embarga, odnosno zabranjenog uvoza određenih proizvoda, dodatno je složenija  sankcijama uvedenim protiv pojedinaca, ruskih oligarha, koji imaju vezu s anektiranim poluotokom Krim. Tako je novonastala situacija u kojoj pojedinci imaju udjele u vlasništvu zračnih luka na koje će slijetati aviokompanije uoči Svjetskog nogometnog prvenstva. Aviokompanije primaju na sebe rizik sankcija od strane SAD-a, obzirom da su sva poslovanja s pojedincima strogo zabranjena. S obzirom na to da je za slijetanje na aerodrom nužno potrebno plaćanje taksi, pitanje je hoće li SAD ove transakcije smatrati opravdanim?


Izvori: fifa.com , Reuters.com

O autoru

Ivica Stepanić
Student četvrte godine zračnog smjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, novinar studentskog internet portala prom.com.hr. Širok spektar interesa unutar aktivnosti zračnog prometa, geopolitičkih utjecaja i svjetskih čimbenika ukupnog razvoja industrije.
Close