Najprodavanjiji tipovi putničkih zrakoplova

Zračni prijevoz, odnosno transport ljudi i dobara zrakoplovima, bilježi konstantan porast. Zahvaljujući statističkim podatcima i poprilično točnim predviđanjima, još uvijek je moguće pratiti njegovo kretanje tržišta. Imajući na umu da je prema prethodnim izvještajima od strane IATA-e (International Air Transport Association) iz 2016. godine zabilježeno 950 milijuna prevezenih putnika – samo na području Europe, otvara se pitanje koji tip zrakoplova predstavlja apsolutnog pobjednika u toj utrci?

Globalni trend

Prema aktualnim izvještajima i marketinškim prognozama najutjecajnijih proizvođača zrakoplova (Boeing i Airbus), za razdoblje 2017. – 2036., najutjecajnija područja su Sjeverna Amerika i Azija. Na slici su vidljive kategorije zrakoplova i njihove cijene te udio u tržištu prema spomenutoj prognozi.

Izvor: Boeing Current markt outlook 2017-2036

Izvor: Airbus GMF 2017

Prema iznesenim podacima, najzastupljeniji su uskotrupni zrakoplovi te su narudžbe za tu vrstu najveće. Donosimo vam usporedbu dva najveća konkurenta u borbi za prevlast na tržištu između Boeing-a i Airbus-a.

Boeing B737 VS. Airbus A320 Family

Svatko tko je proveo barem malo vremena na zračnoj luci u proteklih 20-ak godina, zasigurno se susreo s jednim od modela iz ovih klasa. Zrakoplovi iz klase B737 predstavljali su apsolutne lidere u svojoj klasi, ali u posljednje vrijeme suočavaju se s ozbiljnim konkurentima A320. Dugoročno gledano, narudžbe su gotovo jednako zastupljene, ali Boeing sve više zabrinjava činjenica da je Airbus u posljednjem desetljeću prodao puno više zrakoplova. Oni to postižu zahvaljujući agresivnoj marketinškoj politici, kojom uspijevaju nametnuti 320-ice.

Njihove brojke su apsolutno impresivne i prema izvješću na dan 28. veljače 2018., one su sljedeće:

Na temelju pregleda naloga za narudžbe i isporuke na mjesečnoj bazi, od ukupnih 7.243 zrakoplova preostalih za isporuku, 6.126 ih je iz A320 obitelji, zajedno s 308 A330, 700 A350 i 109 A380.

Osim zanimljivosti da je A320 prvi započeo s fly by wire tehnologijom, zanimljivo je da zrakoplove iz te klase koriste i hrvatski prijevoznici, Croatia Airlines (dva zrakoplova A320-200, četiri A319-100 te četiri naručenih novih zrakoplova A320 Neo), Trade Air (jedan zrakoplov A320-200, a nedavno je prema neslužbenim izvorima kupljen još jedan iz iste obitelji).


Izvor: marketwatch.com

O autoru

Ivan Fanjek
Student 1. godine diplomskog studija zračnog smjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu. Područje interesa razvitak zračnog prometa na globalnoj razini, bespilotne letjelice i ATM sustavi.
Close