Predložena elektrifikacija pruge Isaka – Kigali

Vlade Tanzanije i Rwande naručile su izradu studije izvodljivosti elektrifikacije dugo planirane prekogranične željezničke pruge između Isake i Kigalija, duge 521 km. Privremena cijena projekta iznosi od 2 do 5 milijardi američkih dolara.

Veza je namijenjena povezivanju zemalja okruženih kopnom, Rwandu i Burundi s kontejnerskim terminalom u unutrašnjosti zemlje, u Isaki u Tanzaniji, koja je povezana s Dar es Salaam-om, željeznicom s postojećom širinom kolosijeka od 1 m.

Susretom u Kigaliju u ožujku, ministri transporta dvaju država složili su se oko objavljivanja radne jedinice za provedbu projekta za inozemnu gradnju. Očekuje se da će započeti krajem godine pod uvjetima bilateralnog dogovora potpisanog između predsjednika Paula Kagame i Johna Pombe Magufuli u siječnju ove godine.

Električni pogon smanjit će negativan utjecaj željeznice na okoliš te će također dozvoliti veće brzine vožnje.

Prema riječima Rwandinog ministra transporta Jeana de Dieu Uwihanganye, studija elektrifikacije bit će nadzirana od strane Rwandine Agencije za razvoj prometa i zajedničkog odbora za tehnički nadzor. Električni pogon smanjit će negativan utjecaj željeznice na okoliš te će također dozvoliti veće brzine vožnje. Putnički vlakovi moći će prometovati brzinama do 160 km/h u usporedbi s današnjom brzinom od 120 km/h, dok će teretni vlakovi moći ubrzavati s 80 km/h na 120 km/h.

Tanzanijski ministar rada, transporta i komunikacije, profesor Makame Mbarawa, obavijstio je lokalne medije da će, otvorene ponude za izgradnju prekogranične željezničke veze, biti dobrodošle. Prikupljajući ponude najmanje tri mjeseca, nada se da će poželjan kupac moći započeti mobilizaciju u kolovozu. “Vjerujemo da će kamen temeljac biti položen u listopadu”, predviđa ministar.

S prekograničnom željezničkom vezom koja će biti izgrađena sa širinom kolosijeka od 1435 mm, Tanzanija je započela rekonstrukciju postojeće mreže prema standardnoj širini kolosijeka. Radovi su već u toku na postojećoj dionici između Dar es Salaam-a i Morogoro-a, dugoj 207 km. Prošle godine vlasti državne željezničke infrastrukture Reli Assets Holding Co dodijelile su ugovor u vrijednosti 1,92 milijarde američkih dolara Yapi-ju Markezi-ju  za izgradnju sljedeće 336 km duge dionice između Morogoro-a i Makutupora, sjeverno od Dodoma. Ovime je dopušteno zatvaranje praznine između Makutupora i Isake duge 500 km.

Kenya je najavila planove za elektrifikaciju izgrađene kineske željeznice sa standardnom širinom kolosijeka između Mambase i Narobi-ja koja je otvorena prošle godine. China Electric Power Equipment & Technology  Co osigurat će opremu za dvogodišnji projekt pod ugovorom od 240 milijuna američkih dolara dodijeljenih od strane Kenya Electricity Transmission Co.

Izvor: railwaygazette.com

O autoru

Eva Bolčević
Studentica preddiplomskog studija Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područje interesa: željeznički promet.
Close