Kittyhawk Flyer – električna letjelica budućnosti

Razvojem električnih motora polako se rješava problem zagađenja okoliša ponajviše u cestovnom prometu razvitkom električnih automobila poput Tesle i Rimac automobila. Ta priča je drugačija u zračnom prometu gdje dolazi do problema u snazi motora potrebnoj za potiskivanjem letjelica s tla. Taj je problem djelomično uspjela riješiti američka tvrtka Kittyhawk razvitkom osobne letjelice pod imenom Flyer koja koristi električne motore za let. Letjelica je namijenjena za jednu osobu te je njeno korištenje omogućeno svima uz odrađen obavezni trening bez obzira imaju li letačku dozvolu ili ne.

Flyer može poletjeti od 0.9 do 3 metara visine iznad vodene površine gdje se let najčešće odvija. Letjelica spada u VTOL (vertical takeoff and landing) skupinu zrakoplova pa koristi vertikalno slijetanje i uzlijetanje poput helikoptera. Za pogon letjelice koristi se 10 ventilatora pokrenutih električnom energijom koja je proizvedena u litij-polimerskim baterijama. Raspon krila Kittyhawk Flyera je 2.4 x 4 metara te je vrijeme leta od 12 do 20 minuta. Korištenjem električnih motora letjelica je puno tiša nego da je pokretana fosilnim gorivima.

Problemi koji se javljaju kod letjelica i zrakoplova na električni i hibridni pogon je kratko vrijeme leta i mala nosivost zbog snage i kapaciteta motora.

Tvrtka Kittyhawk također je razvila letjelicu Cora koja će se koristiti za air taxi službu koja pokazuje veliki potencijal, ponajviše zbog velikog smanjenja zagušenja u prometu koja se danas pojavljuju u velikim gradovima, pogotovo na cesti. Kako izgleda let Flyera pogledajte na videu:


Izvor: kittyhawk.aero

O autoru

Lovro Šojić
Student 3. godine preddiplomskog studija na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Područja zanimanja: zračni promet, aeronautika, budućnost razvitka zrakoplova, utjecaj zrakoplova na okoliš i električni automobili.
Close