Uspjeh i daljnji razvoj United Parcel Service Airline-a

Izvor: Flickr.com

Teretni prijevoz u zračnom je prometu sve istaknutiji kao djelatnost unutar industrije koja donosi profit. Kako je već ranije pisano na ovom portalu prevezeni tonski kilometri u izrazito su uskoj vezi s “load factorom”, odnosno koeficijentom popunjenosti, kako putničke kabine, tako i teretnog prostora zrakoplova. Da bi zrakoplovna kompanija, koja prevozi putnike i/ili teret, ostvarila profit, mora ostvariti određeni koeficijent popunjenosti kapaciteta svakog zrakoplova. Taj se koeficijent popunjenosti naziva “graničnim load factorom”, a označava onu popunjenost kapaciteta s kojom jedan zrakoplov u jednom letu ostvari profit!

Izračun graničnog load factor-a je izrazito kompleksan proces kojim se u obzir mora uzeti cijena kabinskog i pilotskog osoblja, održavanja zrakoplova, aerodromskih naknada, naknada za korištenje usluga kontrole zračnog prometa, cijena i potrošnja goriva, osiguranja zrakoplova i drugih naknada. Tako se može zaključiti da je granični load factor specifičan za gotovo svaki let, a svakako za svaku aviokompaniju te tip zrakoplova.

Primjera radi, prema podacima za nekoliko aviokompanija, granični load factor zrakoplova Dash 8 Q-400, a kojih čak 6 stoji u floti nacionalnog prijevoznika, iznosi oko 75%; što znači da popunjenost putničkog i teretnog raspoloživog prostora sa manje od 3/4 donosi gubitak za pojedini let.

United Parcel Services pozicija na svjetskom tržištu

Premda je UPS air cargo “tek” na trećem mjestu prema količini prevezenih tonskih kilometara (ispred njega su FedEx i Emirates), ostvarili su daleko najveći porast tonskih kilometara u odnosu na FedEx i Emirates.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U 2017 godini, UPS je ostvario profit od gotovo 5 milijardi USD, na ukupan prihod od gotovo 66 milijardi USD. To znači da je profitna margina (udio zarade od ukupnog prometa) gotovo 9% – za 2% više od FedEx-a i gotovo 5% više od Emirates-a.

Također, Emirates je kombinirani cargo prijevoznik, odnosno zrakoplovna tvrtka koja se bavi prijevozom i putnika i robe, dok su FedEx i UPS isključivo teretni prijevoznici. Tako se u ukupne tonske kilometre Emirates-a računaju i putnici. UPS ovim povećanjima kapaciteta daje do znanja da je ozbiljan konkurent, još uvijek, najvećem zrakoplovnom teretnom prijevozniku FedEx, no očekuje se i daljnje investiranje u postojeću flotu.

Trenutno UPS raspolaže s 245 zrakoplova, a narednih 26 je naručeno što izgleda skromno kada se uzme u obzir ogroman flota zrakoplova FedExa od 691 zrakoplova na njihovom raspolaganju (posjeduju 376, a unajmljuju 284). Ipak, UPS i dalje naručuje nove zrakoplove, pa je tako zadnja narudžba vrijedna 6.2 milijarde USD, kako navodi reuters. Starost flote FedEx-a, primjerice, je 22 godine, dok UPS nastoji novim narudžbama zrakoplova 747-8 i 767 proširiti svoje kapacitete u borbi za što veći dio svjetskog tržišta!

Izvor: statista.com, reuters.com, radarbox24.com

O autoru

Ivica Stepanić
Student četvrte godine zračnog smjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, novinar studentskog internet portala prom.com.hr. Širok spektar interesa unutar aktivnosti zračnog prometa, geopolitičkih utjecaja i svjetskih čimbenika ukupnog razvoja industrije.
Close