Utjecaj C Serije zrakoplova na razvoj London City Airport-a

Zrakoplovi kanadske tvrtke Bombardier C Serije su možda najnapredniji tipovi komercijalnih zrakoplova na svjetskom tržištu, a o čemu svjedoči i nedavno preuzimanje projekta od, možda najvećeg, proizvođača zrakoplova na svijetu (AIRBUS).  Uz to što Airbus ovom akvizicijom nudi širu paletu proizvoda – nudi zrakoplove od 104 sjedala pa do preko 200, također imaju mogućnost naučiti silno mnogo o sustavima i rješenjima koja su implementirana od strane Bombardiera. C Serija je zasigurno jedan od najefikasnijih komercijalnih zrakoplova na trenutnom tržištu.

London City Airport

O zračnoj luci London City već se pisalo na ovom portalu. Relativno “mala” zračna luka sa uzletno-sletnom stazom duljine od samo 1500 metara (za usporedbu, zračna luka Zagreb raspolaže sa 3250 metara uzletno-sletne površine), na godišnjoj bazi primi oko 4.5 milijuna putnika, što je za čak milijun i pol više od Zagreba.

London je grad s izrazito visokom potražnjom u svijetu zrakoplovstva, no postavlja se pitanje kako zračna luka sa samo 1500 metara USS-e zaprimi tako golem broj putnika. Naime, ta je zračna luka omiljena kod poslovnih korisnika, koji stižu u zračnu luku manjim zrakoplovima, do 100 sjedala, što znači da je potreban broj zrakoplova za postizanje određenog broja putnika puno veći.

London City Airport, zbog blizine urbanog dijela grada trpi silna ograničenja, pa je zanimljiv podatak da se zračna luka sa svim pripadajućim sadržajima zatvara u subotu u podne na čak 24 sata. Potez je to kojim se nastoje ograničiti emisije buke na propisane okvire na godišnjoj razini, a što je moguće obzirom na vrstu putnika koji se koriste zračnom lukom (BUSINESS putnici).

Značaj C Serije na London City Airport

Zrakoplov s više sjedala znači više putnika za jednak broj operacija. U zagušenom zračnom prostoru Europe ključno je zrakoplove napuniti u što je većoj mogućoj mjeri. Osim što CS100 može primiti više putnika od bilo kojeg drugog zrakoplova (do 133) koji može sletjeti na LCY (London City Airport), također ima i daleko veći domet. To omogućuje drastično drugačije rute kojima se LCY spaja sa drugim destinacijama, primjerice moguć je direktan let s JFK (John F. Kennedy New York). Ova nova rutna mreža omogućuje dodatnu zaradu zračnoj luci i prijevoznicima jer su moguće veće cijene karata, obzirom da potražnje nikako ne nedostaje. C Serija je svojim izvanrednim letnim karakteristikama drastilno promijenila sliku zračne luke koja je do sada ovisila isključivo o zrakoplovima poslovne kategorije s malim brojem sjedala i visokom razinom usluge, no konačno manjim brojem putnika.

O autoru

Ivica Stepanić
Student četvrte godine zračnog smjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, novinar studentskog internet portala prom.com.hr. Širok spektar interesa unutar aktivnosti zračnog prometa, geopolitičkih utjecaja i svjetskih čimbenika ukupnog razvoja industrije.
Close