Što bi se dogodilo kada bi biciklistički promet postao popularniji?

Udio biciklista u SAD-u iznosi oko 1% ukupnih putovanja. Mali je to udio posebice kada se uspoređuje sa standardima biciklističkih država poput Nizozemske, Danske, Kine i Japana. Čak i kada se uspoređuje sa globalnim udjelom od 6% to je još uvijek malen broj. Američki portal citylab napravio malo istraživanje, što bi se dogodilo kada bi udio biciklista u ukupnom broju putovanja naglo porastao.

Prema UC Davis i Institutu za transportnu i razvojnu politiku (SAD), svijet bi mogao uštedjeti 24 trilijuna dolara i smanjiti emisiju CO2 za oko 11% kada bi se promet nastavio razvijati sadašnjim trendom. Kako bi se te brojke mogle ostvariti broj bicikala i e-bicikala trebao bi ostvariti 14% urbanih kilometara koji će se ostvariti do 2050 godine. To bi značilo da bi se udio u broju putovanja u Americi povećao na 7%. Taj postotak za sada imaju Američki gradovi Davis, Boulder, Eugene, Berkeley i Cambridge.

U Americi je više od 35% putovanja kraće od 5 kilometara. To je udaljenost za koju je potrebno 20 minuta vožnje biciklom. Da bi se ovi podaci iskoristili potrebno je rute napraviti više “biciklističkima” ili ih barem prilagoditi za vožnju e-biciklom.

Ideja je da gradovi pomognu u ostvarivanju nacionalnih planova kroz politiku koja se tiče sigurnosti i prijevoza, ali i kroz infrastrukturne projekte koji bi pomogli u ostvarivanju ciljeva. Izvješće na kojem se temelji ovaj članak fokusirano je na urbanom području sa većom naseljenošću gdje je lakše bicikl ponuditi kao alternativu automobilu.

(Institute for Transportation and Development Policy)

Čak i ako su brojke preambiciozne, ogromna ušteda novaca čini se još nevjerovatnijom. Nisu svi gradovi Amsterdam, ali više od polovice svih putovanja na svijetu kraće je od 10 kilometara što je još uvije dovoljno mala udaljenost da konkurira osobnom prijevozu. Zaključak izvješća je da nije samo udaljenost ta koja utječe na odluku hoćete li koristiti bicikl ili automobil. Veliku ulogu igraju dizajn ulica, biciklističkih staza i osjećaj sigurnosti i udobnosti tijekom vožnje.

Iz ovog je članka vidljivo da bicikliranje u Americi nije na “nuli” i da mnogi gradovi imaju zavidan udio biciklista u ukupnim ostvarenim putovanjima. I za kraj, kao što su i sva istraživanja prije dokazala, ako izgradimo biciklističke staze, biciklisti će doći.


Izvor: citylab.com

O autoru

Marin Dokoza
Student željezničkog prometa. U slobodno vrijeme se bavi trainspottingom. Zanimaju ga područja željezničkog prometa i prometnog planiranja.
Close