Facebook i taksi u jednom?

pixabay.com

Facebook je objavio kako je sklopljena suradnja s Uberom. Facebook svojom aplikacijom Messenger, koja je uglavnom vezana za mobilne uređaje, namjerava oformiti jedan čitav sustav u sustavu odnosno društvenoj mreži. Messenger će, kako to planiraju u Facebooku, nuditi široku paletu usluga koja će omogućiti veliki komfor odnosno praktičnost u snalaženju i upravljanju svakodnevnim zadacima. To će uključivati sve vrste rezervacija, kupovina, raznih usluga za pojednostavljenje svakodnevnih potreba, pa tako i organizaciju prijevoza.

Messenger je počeo proširivati svoje mogućnosti još prošle godine implementacijom usluga za novčano poslovanje, a s Uberom želi objediniti već prisutne ali i nadolazeće usluge koje će se naći na toj platformi. Tako primjerice kod rezervacija karata ili mjesta u restoranima s Uberom će se na Messengeru vrlo jednostavno moći naručiti prijevoz uz veliki stupanj transparentnosti koju Uber ionako pruža. Veza između Ubera i Messengera bit će jedino otvoren račun na Uberu, no zatim bez prijave samo s upaljenim Messengerom stvar postaje potpuno funkcionalna.

Uber svakodnevno generira oko jedan milijun putovanja u 290 gradova širom svijeta, dok Facebook broji preko milijardu aktivnih korisnika i preko 800 milijuna korisnika Facebook mobilne aplikacije.

http://newsroom.fb.com

newsroom.fb.com

Koliku će korist Facebook imati od ove usluge odnosno suradnje za sada ne znamo, no ne bi bilo ništa čudno ako će se Facebook u ovom slučaju odreći bilo kakvih udjela u dobiti od poslovanja taksi (Uber) prijevoza samo kako bi povećao vrijednost, praktičnost odnosno popularnost svojeg za sada glavnog projekta, Messengera. Koliko Uber može pomoći Facebooku vidljivo je iz podatka kako Uber generira oko jedan milijun putovanja svaki dan u 290 gradova. S druge strane internetski gigant će preko svog Messengera u svakom slučaju postaviti Uber u izvrsne poslovne prilike, na tržište koje broji preko milijardu aktivnih korisnika.

Messenger s Uberom još nije ušao na europsko tržište, no pitanje je vremena kada će se i to dogoditi . U Hrvatskoj se podigla velika prašina oko dolaska Ubera, dok neki glasno ističu njegove pogodnosti, drugi ga zbog straha od konkurencije pokušavaju izbaciti iz poslovanja javnim instrumentima. Doduše neki gradovi i države su ga već zabranili, bilo potpuno ili djelomično kao svojevrsni protekcionistički potez. Međutim Uberovo vrijeme tek dolazi, u Hrvatsku je došao na mala vrata, uskoro bi mogao doći u daleko jačem zamahu. Što će se tada dogoditi, kada bude dio globalne društvene mreže ogromnog utjecaja na kojoj nitko ne želi imati lošu reklamu uključujući i vladajuće strukture koje su nadležne za eventualno propisivanje spomenutih zabrana ili ograničenja, to ćemo tek vidjeti.


Izvori: newsroom.fb.com / recode.net / www.independent.co.uk / www.statisticbrain.com

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close