Početak isporuke novih Vectron Sr3 lokomotiva

Siemens Vectron Sr3 / Foto: Marcel Grauke

Finski željeznički operater VR Group prošle je godine na natječaju naručio 80 lokomotiva tipa Sr3 Vectron Njemačkog proizvođača Siemens. Ugovor vrijedan 300 milijuna eura veliki je posao za Siemens koji je prije nekoliko dana iz svoje tvornice u Munchenu poslao prve tri lokomotive. Ovo je ujedno i najveća narudžba lokomotive ovog tipa. Nove Vectron lokomotive napajaju se 25kV, 50Hz (AC) snage 6.4MW. Predviđene su za mješoviti promet brzine do 200km/h. U promet će službeno krenuti iduće godine. Planirana zadnja isporuka ovih lokomotiva planirana je 2026. godine.

Gradnja nove lokomotive u tvornici Allach u Munchen-u / Foto: Siemens

Gradnja nove lokomotive u tvornici Allach u Munchen-u / Foto: Siemens

Specifičnost ovih lokomotiva je u tome da su posebno prilagođene za niske temperature i do -40°C te imaju posebnu zaštitu od tzv finog snijega. Vectron Sr3 opremljena je Last-mile dizelskim motorom te daljinskim upravljanjem kako bi na početno-krajnjim lokacijama gdje se utovaruje i istovaruje drvo mogla služiti i kao manevarska lokomotiva. To je dodatna inovacija kod novijih tipova lokomotiva jer se na taj način smanjuje cijena transporta jer je potreban manji broj lokomotiva.

Transport lokomotiva vrši se na specijalan način koristeći “loco buggy”. To je dodatak koji se umeće između postolja lokomotive i kolosijeka. Na taj se način vozila sa širim razmakom između kotača (1524mm za Vectron Sr3) lakše transportiraju do odredišta. Loco Buggy razvio je Siemens u suradnji sa firmom Railadventure iz Njemačke. Novitet ovog dodatka je povećana nosivost (Vectron Sr3 težine je 90 t).


Izvor: railjournal.com / Foto: Marcel Grauke

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close