Ford se povlači sa Japanskog tržišta zbog jake konurencije

www.carmagazine.co.uk

Ford se zadnjih godina muči s prodajom vozila u Japanu, ali i u Indoneziji te šefovi tvrtke ne vide razlog za ostanak na tržištu bez profita. Ford će zatvoriti sve svoje prodajne salone u tim zemljama, uključujući i one koji imaju samo zastupništvo.

Tvrtka iz Detroita je došla na Japansko tržište 1974, te trenutno vozila koja imaju u ponudi su Fiesta, Focus, Mustang, mali SUV Ecosport, Escape i Explorer. 52 Fordova prodajna salona su prodali sve zajedno samo 5000 vozila prošle godine, što predstavlja udio od samo 1.5 posto od ukupnog broja vozila koja se uvezu u Japan. Najveća prijetnja, kako Fordu, tako i ostalim uvoznicima su domaći proizvođači automobila, kao Honda, Toyota, Nissan, Mazda, Suzuki i ostali.

U Indoneziji pak Ford nije imao prodaju sve do 2002 godine. 44 salona raspoređenih diljem zemlje su prodali 6000 automobila u prošloj godini, što je iznos od samo 0.6 posto naspram cijelog udjela uvezenih automobila. Analitičari ističu kako je cijela ekonomija u Indoneziji doživjela pad, ali Ford nije dovoljno značajan na tržištu da bi prošao bez značajnih financijskih gubitaka.

“U Indoneziji bez lokalne proizvodnje, proizvođači automobila se jednostavno ne mogu natjecati na tržištu, a mi tamo nemamo proizvodnju.” izjavila je zastupnica za Ford u Shangaju. Ford će i daje poštovati jamstva na dosadašnja prodana vozila, a poneki auto saloni će i dalje osiguravati servise i rezervne dijelove.


Izvor: digitaltrends.com

 

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close