Počinje izgradnja pruge Dugo Selo – Križevci

Foto: Marin Dokoza

HŽ Infrastruktura uskoro kreće s radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci. Radi se o najvećem željezničkom infrastrukturnom projektu čija je procijenjena vrijednost iznosila milijardu i 517 milijuna kuna te koji se s 85 posto sufinancira EU sredstvima.

Nakon što je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave 8. travnja 2016. u cijelosti odbila žalbe ponuditelja na odabir izvođača radova, postignuti su uvjeti za potpisivanje ugovora za radove HŽ Infrastrukture s odabranom zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., DALEKOVOD d.d., i ZAGREB-MONTAŽA d.o.o. Tijekom ljeta 2016. trebali bi započeti radovi, a projekt bi trebao biti gotov do kraja 2019. godine.
Vrijednost ugovora iznosi 1.239.557.818,93 kuna.

 „Ovo je veliki korak za HŽ Infrastrukturu kao i za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo. Ponosni smo što ovime HŽ Infrastruktura postaje nositelj do sada najvećeg projekta u Republici Hrvatskoj koji se sufinancira sredstvima EU fondova. Ovo je veliki dan za našu tvrtku i hvala svima koji su radili na ovom projektu. Napokon krećemo s radovima i to nas iznimno veseli. Radi se o strateškom projektu kojim će HŽ Infrastruktura zasigurno doprinijeti rastu BDP-a, revitalizaciji građevinskog sektora te unaprjeđenju kvalitete željezničkog prometa u RH. Dodatno, raduje nas činjenica što je projekt prepoznala i Europska unija koja s 85 posto sredstava sufinancira radove i nadzor projekta. Radi se o dionici  koja je dio Mediteranskog koridora, jednog od dva europska prometna koridora koji prolaze RH i dio su europske transportne mreže. Fokusirali smo se na prioritetne investicije koje su potencijalno najveći generator rasta prometa i prihoda.
Izabrana je cjenovno najpovoljnija ponuda i vjerujem kako će hrvatske tvrtke koje su izabrane za izvođače radova zajedno s timom HŽ Infrastrukture na čijem je čelu voditelj projekta Tihomir Lažeta napraviti odličan posao. ”, rekla je predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša.

Važnost ovog projekta je u tome što je dionica od Dugog Sela do Križevaca dio transportnog koridora (Mediteranski koridor) TEN-T mreže kojom se prevozi teret do Mađarske. Ovaj koridor predstavlja jedan od najkraćih puteva između Mediteranskih luka (Luke Rijeka) i unutrašnjosti europe prevozeći robu sa Dalekog Istoka.


Detaljnije o projektu

• Planirane aktivnosti u sklopu projekta uključuju, pored obnove postojećeg  i izgradnje drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici dužine 38,2 km, izgradnji 6 mostova od kojih dva cestovna i rekonstrukciju postojećih sedam mostova, ukidanje 17 željezničko-cestovnih prijelaza i dvaju pješačkih prijelaza te gradnju 11 novih nadvožnjaka, jednog podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 25 kilometara servisnih cesta. Završetkom projekta znatno će se skratiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca, i to s 30 na 18 minuta.

• Projekt „Rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci“ prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz na cijelome mediteranskom koridoru RH2, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte, povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom te TEN-T europskom mrežom. Budući da  je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točkom ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan opseg prometa prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom pružnom mrežom.

• Svrha ovog projekta je izgradnja dvokolosiječne pruge, s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će biti zadovoljeni zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućeno povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz znatno ulaganje u zaštitu od buke, po europskim standardima.

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close