Reklasifikacija zračnog prostora iznad Belfasta !

Značajna promjena koju provodi nadležno britansko tijelo za zrakoplovstvo, CAA (eng. Civil Aviation Authority) stupa na snagu 26. svibnja 2016. godine, a radi se o kompletnoj reklasifikaciji zračnog prostora iznad Belfasta u Sjevernoj Irskoj. Cjelokupni zračni prostor unutar TMA (eng. Terminal Manoeuvring Area) Belfast koji se sada sastoji od kombinacije klase E i klase D zračnog kontroliranog prostora će biti zamijenjen samo klasom D zračnog prostora.

Na fotografiji ispod može se vidjeti kako je podijeljen zračni prostor iznad Belfasta.

Slika zaslona 2016-04-23 u 22.00.54

Nova pojednostavljena klasifikacija zračnog prostora neće utjecali na dolazne i odlazne komercijalne letove u Belfast, već će osigurati da privatni zrakoplovi generalne avijacije mogu ući u kontrolirani zračni prostor uz odobrenje nadležne kontrole leta. Zrakoplovi koji nisu opremljeni radio opremom moći će pristupiti dijelu dogovorenog prostora uz posebnu koordinaciju.

Na idućoj fotografiji prikazana je kompleksnost klasa koje su još trenutno aktivne iznad Belfasta. Radi se o VFR karti prikaza regionalnog prostor u mjerilu 1:500 000:

Slika zaslona 2016-04-23 u 22.02.52

Trenutni zračni prostor TMA Belfast je podijeljen na dva volumena. BTMA1 uključuje klasu D zračnog prostora u CTR-u (eng. Control Zone) od 2000 ft (608 m) AGL-a (eng. Above Ground Level) do FL105 (eng. Flight Level) i djelomično pokriva kontrolirana područja CTA1 i CTA2. Ovo točnije označava da se ta kontrolirana zona klase D zračnog prostora prostire od 2000 ft od razine zemlje, pošto je prostor do 2000 ft nekontrolirani i rezerviran je za slobodno letenje i ostale dopuštene aktivnosti, do razine leta od 10 500 ft (3192 m).  Drugi volumen, BTMA2, okružuje i pokriva CTA3 klase zračnog prostora D od 3500 ft AGL (1 064 m) do FL105. Takva dosadašnja klasifikacija zračnog prostora je uzrokovala kompleksno lateralno i horizontalno miješanje klase E i klase D zračnih volumena. Za posljedicu je imalo povećanje radnog opterećenja kontrolora zračnog prostora i samih pilota, a smanjenje kapaciteta zračnog prostora. Kontrolori su morali konstantno informirati pilote s istim informacija i očekivati potvrdu  što je dovelo do spomenutih posljedica. U budućnosti se to više neće događati pošto se uvodi ova reklasifikacija.

Zračni volumeni mogu poprimiti različite oblike, točnije klase zračnog prostora, svaka od tih unaprijed definiranih klasa ima svoja pravila i procedure. Klase zračnog prostora variraju od klase A, koja ima najstroža ograničenja do klase G s najnižim ograničenjima. Promjena u cjelokupnu klasu D zračnog prostora TMA Belfast sada ide u korak s generalnom klasifikacijom koja se koristi u većini aerodroma unutar Ujedinjenog Kraljevstva.

U kratkom videu ispod pogledajte kratki uvod u zračni prostor:


 

Piše: Filip Trojko

Izvor: www.nats.aero

O autoru

Filip Trojko
Urednik rubrike Aeronautika at Web portal PROM Student treće godine preddiplomskog studija Aeronautike - modula kontrola leta na Fakultetu prometnih znanosti. Interesiraju ga sigurnost zračnog prometa te novi sustavi koji utječu na poboljšanje protoka zračnog prometa.
Close