Evolucija DHL-ovih dostavnih dronova – Parcelcopter 3.0

Izvor: YouTube

Još 2013. godine odjel DHL Parcel krenuo je s projektom uporabe specijalnih dronova za transport pošiljaka. Prvo testiranje paketnog drona – Parcelcopter 1.0 bilo je u gradu Bonnu preko rijeke Rajne i upravljan je ručno. Druga testna lokacija izabrana je 2014. – otok Juist na Sjevernom moru, gdje su se Parcelcopterom 2.0 prevozili medicinski proizvodi i ostala nužna roba. Sva testiranja su obavljena u realnim uvjetima, na geografski zahtjevnim područjima. Specifičnosti Parcelcoptera 2.0 u odnosu na prethodni su mogućnost transporta preko otvorenog mora te potpuna autonomnost. Obadva drona su tzv. Quadrocopteri odnosno pogonjeni su s četiri rotora, a približna brzina im je 43 km/h.

Parcelcopter 3.0, nova je verzija, funkcijski i vizualno potpuno drugačija. Dizajniran je za dostavu paketa u geografski zahtjevnim alpskim regijama pa je većih dimenzija, većeg teretnog kapaciteta (do 2 kg) i s mogućnošću brzine od približno 70 km/h.

Ono što je velika promjena je automatizirani utovar i istovar paketa u Parcelcopter preko specijalne paketne stanice (eng. Packstation) inovativno nazvanoj Parcelcopter Skyport. U njoj se prikupljaju podaci, kako o letu, tako i o vremenskim uvjetima u kojima se kreće Parcelcopter. Testiranje je izvršeno u bavarskoj općini Reit im Winkl.

Parcelcopteri su idealna solucija za transport nužnih pošiljaka na mjestima nerazvijene transportne infrastrukture ili u situacijama ekonomski neisplative vožnje. Prirodne prepreke; voda i planine danas se sve češće savladavaju uporabom paketnih dronova. DHL-ovi Copteri počinju igrati sve važniju ulogu u last-mile dostavi te se počinju uspješno integrirati u opskrbne lanace.

Karakteristike pojedinačnih verzija Parcelcoptera pogledajte na infografici.

O autoru

Božo Cicvarić
Urednik rubrike Logistika na web portalu Prom. Magistrirao je 2016. na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, smjer Logistika. Posebno ga zanima prijevozna logistika i organizacija putničkog prijevoza.
Close