Uberov kamion bez vozača dostavio prvu pošiljku od 50 000 limenki pive

Autor: Steve Jurvetson

Oni koji su sumnjali da će autonomna vozila uskoro voziti uz bok ljudima, neka promisle o prvoj Ottovoj pošiljci za čijeg je trajanja tokom vožnje po autocesti vozač napustio sjedalo vozača. Kompanija samovozivih kamiona OTTO zadužena za transport, koja je od kolovoza ove godine u vlasništvu Ubera, izvršila je nedavno svoju prvu pošiljku, prenijevši 50.000 limenki Budweisera od Fort Collinsa do Colorado Springsa, CO, SAD.

„Jednom kad pređemo na autocestu, potrebna je jedna tipka i kamion vozi samostalno“ – Walter Martin, vozač tvrtke OTTO

Tokom svečane dostave na dijelovima putovanja Ottov vozač je upravljao kamionom, točnije prilikom izlaska iz grada radi savladavanja dijelova grada u kojima se kreće veći broj pješaka, gdje je veći broj znakova, zahtjevnih križanja i ostalih nepredvidivosti. Jednom kada je stigao na međudržavnu autocestu Interstate 25, kamion je nastavio samostalno voziti. Volvo kamion opremljen Otto-vom tehnologijom (kamere i senzori) savladao je relativno jednostavnu vožnju autocestom od 120 milja (193,12km), dok je Ottoov vozač bio odsutan sa vozačevog sjedišta. Kamion ima sposobnosti četvrte razine autonomnosti dok je na autocesti. Više pogledajte na videu:

Ottoova tehnologija uključuje hardware u vrijednosti od 30.000 dolara, koji mogu raditi sa bilo kojim velikim strojem koji koristi automatski mjenjač. Većina zaposlenika Otto kompanije dolaze iz tvrtki kao što su Google, Apple, Tesla i sl., a njezini vlasnici Lior Ron i Anthony Lewandowski i sami su bili dio Google Maps tima i Google tima za samovozeća vozila. Kompanija također naglašava veliku potražnju za profesionalnim vozačima. Dosadašnje procjene pokazuju kako je broj vozača kamiona gotovo 50’000 manji od stvarne potrebe, i manjak kvalificiranih ljudi voljnih obavljanja posla se zapravo povećava.

Uber je akvizirao Otto za navodnih 680 milijuna dolara te je rečeno da će kompanija nastaviti sa radom kao zaseban brand. Samovozivi kamioni na cestama mogu se očekivati mnogo ranije nego osobni samovozivi automobili.

O autoru

Sebastijan Hleb
Student Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, inicijator inicijative Avantoura te novinar studentskog internet portala prom.com.hr. Područja interesa; cestovni i gradski promet, biciklistički promet te prometno planiranje i projektiranje.
Close