Stralsund: dobitnik nagrade za najbolji kolodvor u Njemačkoj

Stanovnici Stralsunda, grada na sjeveru Njemačke, od danas mogu biti posebno ponosni na svoj grad. Naime, grad je dobio nagradu za najbolju željezničku stanicu u Njemačkoj. Kako to nije mala stvar, događaj je valjalo i proslaviti okupljanjem prometnih stručnjaka, prijatelja željeznice i političara iz Berlina, Schwerina i Rostocka na svečanoj ceremoniji. Ceremoniji su prisustvovali i gradonačelnik Stralsunda, Alexander Badrow i upravitelj kolodvora Ingo Mau iz Njemačkih željeznica pri čemu je dodijeljena i posebna plaketa.

“Sve u Stralsundu je bilo jako dobro, od prostorija za čekanje, stajališta taxija do restorana. Putnici se u ovom kolodvoru osjećaju jako ugodno i dobrodošlo. Osoblje koje radi na kolodvoru jako je ljubazno. Ljudi koji ovdje rade stvarno se brinu“ rekao je član žirija Karl-Peter Naumann iz putničkog udruženja Pro Bahn i Martina Löbe iz biciklističkog kluba ADFC.

„Za putnike, glavni kolodvor u Stralsundu je doslovno tipično utjelovljenje sjeverno njemačkog načina života“ pohvalio je stručni žiri u kolovozu kada je pobjednik bio najavljen. Poseban dojam ostavlja zgrada kolodvora. Veliki ulazni hodnik s drvenim gredama i prostorije ispunjene muralima prikladne su za prihvat putnika dok su peroni dovoljno osvjetljeni dnevnim svjetlom. „Zaštićeni od vremena, putnici lako čekaju i na dulje veze.“ izjavio je žiri. Najveći pozitivni faktor bili su pažljivo i ljubazno sigurnosno osoblje. „Putnici se osjećaju zapaženo“. Tako bi zapravo i trebali biti kolodvori u 2016 godini.

Ovim natjecanjem Njemački Savez za željeznicu nagrađuje najbolje Njemačke kolodvore još od 2004. godine. Samo kolodvori koji zadovoljavaju potrebe ljudi u skladu sa određenim skupom kriterija mogu osvojiti ovu nagradu. Objektivna potražnja kao što su informacije, čistoća, integracija sa gradom i veze sa ostalim prijevoznim modovima jako su bitni za dobivanje nagrade. Prethodni pobjednici ovog natjecanja bili su:

  • 2015: Marburg i Obstfelderschmiede/Lichtenhain,
  • 2014: Dresden und Hünfeld,
  • 2013: Göttingen i Oberursel,
  • 2012: Bremen and Aschaffenburg,
  • 2011: Leipzig i Halberstadt,
  • 2010: Darmstadt i Baden-Baden,
  • 2009: Erfurt i Uelzen,
  • 2008: Karlsruhe i Schwerin,
  • 2007: Berlin Main Station i Landsberg am Lech,
  • 2006: Hamburg Dammtor i Oberstdorf,
  • 2005: Mannheim i Wismar, te
  • 2004: Hannover i Lübben.

Izvor: allianz-pro-schiene

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close