Francuska je otvorila prvu cestu u svijetu popločanu solarnim panelima

Jedan kilometar duga dionica koja prolazi selom Tourouvre-au-Perche prekrivena je sa 2.800 m2 solarnih panela, a otvorio ju je francuski ministar okoliša Ségolène Royal.

Izgradnja dionice stajala je oko 5 milijuna eura. Tijekom dvogodišnjeg testiranja predviđa se da će dnevno cestu koristiti 2.000 motornih vozila, a sama testiranja pokazat će proizvodi li cesta dovoljno električne energije za uličnu rasvjetu sela kroz koje prolazi, a u kojemu stanuje 3.400 stanovnika.

Osim ove ceste, prisjetimo se, otvorena je i biciklistička staza također popločena solarnim panelima. Staza je otvorena 2014. godine u Nizozemskoj i unatoč gorućim problemima proizvedeno je 3.000 kWh energije što je dovoljno za godišnju potrošnju prosječne obitelji.

Prije otvorenja solarne ceste koja se nalazi na cesti RD5 testirani su i solarni paneli i to na četiri parkirališta diljem francuske – objavio je Wattway. Radove koji su financirani javnim novcem izvodio je Colas koji je dio gigantske telekom grupe Bouygues.

Dio Francuske u kojem se cesta nalazi, Normandija, i nije poznata po sunčanom vremenu kojeg, u regiji gdje se selo nalazi, ima samo 44 dana u godini dok primjerice Marseilles na jugu ima 170 sunčanih sati godišnje. Bez obzira na to, Francuska kraljica je izrazila želju da bi voljela vidjeti kilometar solarnih panela svakih 1.000 km na Francuskim cestama (Francuska ima milijun kilometara cesta).

Otkriveno je i kako paneli koji su položeni horizontalno imaju manju učinkovitost od onih koji su položeni dijagonalno poput panela na krovovima ili kosinama. Neki od kritičara su izjavili ulaganje u ovakav projekti nije korisno ulaganje javnog novca. Marc Jedliczka, dopredsjednik CLER-a (Network for Energetic Transition) rekao je za Le Monde: „Ovo je bez pogovora tehnološki napredak, ali u cilju proizvodnje obnovljive energije postoje drugi prioriteti, za razliku od proizvoda za koji smo više sigurni da je jako skup, nego da funkcionira.“ Jean-Louis Bal, predsjednik unije obnovljive energije SER, rekao je: „Moramo gledati na cijenu, proizvodnju električne energije i na životni vijek. Za sada nemam odgovore.“

Colas je rekao da su paneli prekriveni sa smolom koja sadrži fine listove silicija, čineći ih tako dovoljno čvrstima da u potpunosti izdrže promet, uključujući i HGV. Kompanija je rekla kako se nada smanjenju cijene proizvodnje solarnih panela, te da ima oko 100 ostalih projekata za ceste popločane solarnim panelima. Pola u francuskoj, te pola izvan nje.

Izvor: Business Insider.

O autoru

Sebastijan Hleb
Student Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, inicijator inicijative Avantoura te novinar studentskog internet portala prom.com.hr. Područja interesa; cestovni i gradski promet, biciklistički promet te prometno planiranje i projektiranje.
Close