Budućnost željezničkog teretnog prijevoza u Europi

U glavnom gradu Austrije – Beču obilježen je treći European Rail Freight Day. Događaj je to koji organizira Europska Komisija i RailNetEurope(RNE) već treću godinu za redom (9. prosinca). Ovaj događaj okupio je preko 200 sudionika omogućivši razmjenu iskustava između dionika i Komisije. Glavna tema bili su RFC (Rail Freight Corridor) koridori i operativne poteškoće na njima, interoperabilnost željezničkog prometa sa fokusom na krajnje korisnike. To je ujedno i smjer u kojem se RFC koridori i dalje trebaju razvijati. Matthew Baldwin, zamjenik generalnog direktora DG MOVE, izjavio je da se Europski sektor teretnog prijevoza željeznicom suočava sa mnogim izazovima, ali i da je Komisija zajedno sa sektorom može odgovoriti na sve izazove. Najvažnije postavljeno pitanje bilo je zadovoljavaju li RFC koridori potrebe operatera u željezničkom prometu i krajnjih korisnika prijevoza tereta.

Više članaka o željezničkom prometu pročitajte ovdje.

Osim navedenoga, događaj se fokusirao i na tri glavna izazova za željeznički teretni sektor u nadolazećim godinama. Prvi izazov je kako povećati operativnu učinkovitost povećavajući iskorištenje dostupnih informacija sa naglaskom na informacije stanja i procijenjenog vremena dolaska vlaka. Rješenje je bolje korištenje prednosti koje se pružaju razvojem digitalizacije. Drugi izazov uključuje proces planiranja međunarodnog voznog reda i njegovo provođenje. Postojeća metodologija izrade voznog reda stara je preko 50 godina te je zbog toga RNE prije dvije godine krenuo u cjeloviti redizajn koji bi trebao biti predstavljen tijekom 2017. godine.

O autoru

Marin Dokoza
Student željezničkog prometa. U slobodno vrijeme se bavi trainspottingom. Zanimaju ga područja željezničkog prometa i prometnog planiranja.
Close