Mate Rimac i Koenigsegg – vrh električne autoindustrije

Koenigsegg Automotive AB je veoma mlada tvrtka u autoindustriji, osnovana 1994. godine od strane Christiana von Keonigsegga u Švedskoj. Za razliku od većine tvrtki nije se specijalizirala za serijsku proizvodnju automobila nego za proizvodnju sportskih automobila visokih performansi, poznatijih kao hyper cars. Zanimljiva je činjenica da su ti automobili toliko jaki da se prvi automobil koji je dobio dozvolu za vožnju na cesti predstavljen tek 2002. godine!

Koenigsegg kao tvrtka je veoma cijenjena u svijetu automobila te je 2009. godine Forbes odabrao Koenigsegg CCXR kao jedan od deset najljepših automobila ikad proizvedenih, a 2010. Koenigsegg Agera dobio je nagradu za hyper car godine u poznatoj tv emisiji Top Gear.

Concept one

Koenigsegg je također jako orijentiran u razvoju takozvane zelene tehnologije, sa razvojnim programima koji su počeli sa CCXR-om koji je bio flexfuel automobil. Flexfuel je kratica za flexible fuel vehicle, tehnologiju koja omogućuje da vozilo vozi na više od jednoga goriva, najčešće u kombinaciji etanola ili metanola sa benzinom. U zadnjih nekoliko godina započeli su projekte sa plug in hybridima. Za pomoć su se obratili još jednoj mlađoj tvrtki koja je  također specijalizirana za proizvodnju sportskih automobila, samo bez oktana u pogonskom gorivu. Odrabrali su Rimac automobile i tako je nastala Koenigsegg Regera, novi vladar u automobilskoj industriji.

Vladar cesta ili trkaćih staza?

Regera na švedskom znači vladati. I to je savršen opis toga automobila. Bit će izrađeno samo 80 automobila, budući da broj 80 simbolizira dominaciju, kontrolu i postignuća u pitagorejskoj numerologiji. Kako kažu u Koenigseggu, srce i duša automobila je njegov V8 twin turbo motor sa 5000 kubičnih centimetara i dva elektromotora koja su zaduženi za stražnje kotače. Automobil koristi pogonski sustav Koenigsegg Direct Drive (KDD)  koji upravlja njegovim kombiniranim radom i svojim vlastitim elektromotorom. Također on služi kao zamjena za standardni mjenjač te smanjuje gubitke za više od 50 posto. Što se time postiglo?

Više u tiskanom izdanju časopisa PROM.

Piše: Matija Pinko

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close