Koliko smo daleko od petog elementa?

Prizor iz filma "Peti element" (Photo: thedayusa.com)Prizor iz filma "Peti element" (Photo: thedayusa.com)

Sve veća urbanizacija svjetskog stanovništva, čini gradove sve napučenijima. Urbane prometne mreže u istim nivelacijskim razinama, već odavno ne zadovoljavaju potrebe za transportom u najvećim metropolama. Tako se još prije više desetljeća, infrastruktura prometne mreže počela širiti u tri dimenzije, počevši s podzemnim željeznicama, nadzemnim sustavima, pothodnicima, nadvožnjacima i dr. No u gradovima i dalje vlada potreba za povećanjem prometnih kapaciteta, a postojeća prometna infrastruktura vrlo često već zauzima gotovo sve raspoložive prostorne resurse gradova.

TF-X jedan od koncepata letećih automobila (Photo:www.terrafugia.com)

TF-X jedan od koncepata letećih automobila (Photo:www.terrafugia.com)

Daljnje povećanje prometnih kapaciteta, ipak bi se moglo provesti na još jednom, posljednjem, i relativno neiskorištenom području. To je zračni prostor gotovo neposredno iznad postojeće prometne mreže. Taj zračni prostor koji bi vjerojatno bio u domeni klase G po ICAO-u, vrlo će izgledno u doglednoj budućnosti poslužiti kao poligon za novi oblik prometovanja u urbanim područjima. Baš onako kako je to Luc Besson zamislio u kultnom Petom elementu – leteće automobile, odnosno male lake letjelice, dovoljno velike nosivosti i autonomije s mogućnošću vertikalnog uzlijetanja, bit će novi akteri ove nadolazeće prometne revolucije. U videu ispod, nalazi se osvrt na najnovije koncepte i ideje o ovom području. U stvarnom svijetu naravno.


Izvor: www.wired.com

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close