Volvo Trucks hakaton

Pobjednici hakatona (Photo: facebook.com/VolvoTrucksHackathonChallenge/)Pobjednici hakatona (Photo: facebook.com/VolvoTrucksHackathonChallenge/)

Hakaton, riječ dobivena kombinacijom dviju engleskih riječi hack i marathon, najčešće označava okupljanja programera, studenata te stručnjaka određenog područja kako bi riješili određeni problem, obično nekim softverom. U ovom slučaju, Volvo Trucks hakaton okupio je 50 sudionika raspoređenih u 11 timova sastavljenih od ponajviše studenata, koji su imali 30 sati za determiniranje i redukciju troškova prijeđenog puta za određenu flotu teretnih vozila.

Atmosfera tijekom hakatona (Photo: facebook.com/VolvoTrucksHackathonChallenge/)

Atmosfera tijekom hakatona (Photo: facebook.com/VolvoTrucksHackathonChallenge/)

Pobjednički tim RouVolvo sastavljen od pet studenata odnijeli su pobjedu te dobili godinu dana članstva u StartUp inkubatoru te put u Gothenburg koji je sjedište tvrtke Volvo. Kriteriji po kojima su se ocjenjivali timovi bili su inovativnost, izvodljivost, te doprinos za krajnjeg korisnika.

Tim RouVolvo je napravio alat za planiranje, koji predlaže vozačima tegljača i kamiona rute, te raspored za ublažavanje incidentnih događaja poput zagušenja, kvara sustava ili prometnih nezgoda. Navedeni alat koristi stvarnovremenske podatke, te prikazuje efekte troškova u realnom vremenu. Također, RouVolvov alat integrira podatke iz API-a od Volvovog DynaFleeta, te usluga sustava HERE i WAZE, kako bi omogućili planerima procese odlučivanja u realnom vremenu.

Pieter De Bruyn, predstavnik tvrtke Volvo Trucks, naveo je kako entuzijazam natjecateljskih timova i njihova kreativnost vodi prema jako zanimljivim i korisnim idejama. Nadodao je još i kako će u Volvu morati odrediti kako će dalje podržati navedena rješenja.

Dojmovi s hakatona prikazani su u videu:

Konačno, uz okupljanje i novačenje novih studenata prema prometnim znanostima glavni cilj ovog hakatona bio je pokušaj unaprjeđenja i proširenja sustava poput DynaFleeta koji je primjer onoga što bi API za rutiranje teretnih vozila trebalo predstavljati. Dakle takva sučelja nadilaze samo mapiranje vozila od točke A do točke B. Podaci poput visine i težine vozila, broja osovina, prikolica ili vrsta tereta mogu biti uključene kako bi se omogućilo optimalno rutiranje, a pritom osiguralo vozilima da se ispoštuju sva pravila u kontekstu sigurnosti za cestovni prijevoz tereta.


Izvori: 360.here.com, volvotrucks.be,

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close