Distrakcija u prometu je uzrok 10-30% ukupnog broja nesreća

TRL (Transport Research Laboratory), TNO (the Netherlands Organisation for Applied Scientific Research) i tvrtka Rapp Trans pod pokroviteljstvom Europske komisije, započeli su novu studiju kojom će se pokušati utvrditi svi aspekti problema distrakcije u prometu.

Cars-dashboards-1024x767Priroda i obujam problema distrakcije odnosno nepažnje u prometu, te njen utjecaj na sigurnost prometa u EU, te optimalni pristupi u smanjenju broja prometnih incidenata prouzrokovanih nepažnjom, glavna su područja kojima će se ova studija baviti.

Sadašnja saznanja o utjecaju nepažnje sudionika u prometu govore kako je njen utjecaj u prometnim nezgodama i nesrećama popriličan te on iznosi između 10% i 30% u ukupnom broju prometnih incidenata. No trenutačno ne postoji dovoljno konkretnih dokaza i podataka kojima bi se moglo utvrditi koliki je utjecaj novih sofisticiranih tehnologija na vožnju vozača, kada je riječ o uređajima u osobnim automobilima. Nove tehnologije ovisno o njihovoj namjeni i funkcionalnosti mogu imati i pozitivne ali i negativne utjecaje na distrakciju vozača. Audio komunikacija odnosno interakcija između uređaja i korisnika prepoznavanjem glasovnih naredbi, zatim biometrija, vizualni uređaji pozicionirani prema normalnoj razini pogleda u vožnji, umjetna inteligencija, automatsko upravljanje, smatraju se za sada najprihvatljivijim načinima za pružanje raznih funkcionalnosti vozila bez znatnog narušavanja pozornosti vozača.

---ii

Svaki dan smo svjedoci novih tehnologija koje nerijetko oduzimaju dah svojim “futurističnim” funkcijama ili mogućnostima koje bi korisnicima trebale vožnju olakšati, povećati njen komoditet te ju učiniti sigurnijom. No malo se uzima u obzir koliko ti isti sofisticirani sustavi zapravo smanjuju pozornost vozača smanjivši direktan i vlastiti uvid vozača na okolnosti na prometnici. Pretpostavlja se da takvi sustavi vozača mogu učiniti opuštenijim, te manje involviranim u vlastito upravljanje vozilom u prometu zbog sve većeg oslanjanja na pomoćne uređaje vozila. Spomenuta studija trebala bi dakle pokazati odnose nedostataka i koristi novih tehnologija, prvenstveno u automobilskoj industriji, na utjecaj vozača, te tako doprinijeti sigurnosti u prometu i posljedično usmjeriti razvoj novih tehnologija prema njihovom učinkovitijem radu i implementaciji.

Više o problemu distrakcije u vožnji pogledajte u videu:


 

Izvori: erticonetwork.com / blog.kaspersky.com / blog.caranddriver.com

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close