6 stvari koje nikad ne biste trebali raditi kada kupite novi automobil. 2. dio!

Foto: www.bmwblog.com

Prošli tjedan smo počeli temu kako čuvati motor novog automobila i što ne bi trebalo raditi dok se novi motor ne razradi. Ukoliko niste pročitali članak, kliknite ovdje kako bi se upoznali s tematikom. Nakon što smo se upoznali sa prva tri savjeta koja su vrlo bitna kako bi se motor što kvalitetnije razradio, prelazimo na zadnja tri savjeta koja će svakako dobro doći.

4 – Izbjegavajte vožnju kratkim relacijama

Pod kratkim relacijama mislimo na relacije na kojima se motor ne uspije zagrijati na radnu temperaturu. U periodu uhodavanja želimo da sve komponente motora jednako i pravilno razrade, a to se događa jedino pri radnoj temperaturi motora, te što je jednako važno, samo tada imamo pravilan protok ulja. Uz to, pri radnoj temperaturi sve komponente motora su proširene na svoje operativne dimenzije te upravo u tom stanju želimo da se motor uhoda i da sve sjedne na svoje mjesto. Naravno, kratke relacije ne znače da je kraća vožnja po gradu loša. Naprotiv, kao što smo rekli u prošlom članku, gradska vožnja je poželjna jer variramo opterećenje i uvjete rada motora, ali važno je da sve postigne svoju radnu temperaturu.

5 – Izbjegavajte vuči prikolicu ili neki teret

Vuča prikolice ili tereta je direktno vezana na naša tri prva savjeta koja sugeriraju izbjegavanje velikog opterećenja motora kao i naglo i jako ubrzavanje vozila, što se upravo i događa kod vuče prikolice zbog dodatnog tereta s kojim se automobil mora nositi. Još jedan od razloga zbog kojeg vuču tereta treba izbjegavati u periodu razrade motora je taj što i kočnice i pneumatici imaju taj isti period uhodavanja. Na diskovima i kočionim pločicama postoji tvornički sloj koji ih štiti od hrđanja u skladištima te je potreban određen broj kilometara dok se taj sloj ne skine u potpunosti, a za to vrijeme automobil ima produžen zaustavni put kao i slabiju silu kočenja, što bi u kombinaciji sa dodatnim teretom moglo rezultirati opasnim situacijama.

6 – Nakon perioda uhodavanja promijenite motorno ulje i filter za ulje

Zadnji savjet je ipak nešto što bi bilo dobro napraviti, za razliku od ostalih gdje savjetujemo izbjegavanje određenih situacija. Zašto promijeniti ulje nakon 1000 ili 2000 kilometara ako to proizvođač ne zahtjeva i nije u redovnom servisu? Pri periodu uhodavanja brojne mikro krhotine koje se pojavljuju zbog nepravilnosti u materijalima završe u ulju i filteru zbog trenja. Iako filter zadrži većinu tih čestica, dobro je promijeniti i ulje i filter kako te sitne čestice ne bi tokom rada motora izazvale mikro oštećenja na cilindru ili klipu. Iako je određena investicija, dugoročno gledano je jako korisno to napraviti nakon što se motor razradio, pogotovo ako mislite voziti taj automobil dugi niz godina.

Nadamo se da će Vam ovi savjeti pomoći održati Vaše vozilo što duže pouzdanim i dostupnim jer ako smo već dali velik novac za kupnju novog auta, pridržavanjem ovakvih osnovnih metoda i uz minimalne investicije možemo produžiti vijek trajanja našem vozilu i dugoročno smanjiti troškove servisa.

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close