Ima li kakvog učinka na starijem autu nadograditi ovjes? Saznajte na primjeru modela Porsche 911

Foto: hearstapps.com

Često pri servisiranju starijih automobila zaboravimo na njegov ovjes. Razlog tome je što dok god nešto jako ne lupa, nema puno “lufta” ili prolazi tehnički, ne obraćamo previše pozornosti. Ima puno drugih dijelova na vozilu koji se češće mijenjaju i nekako više brinemo o njima nego o samom ovjesu automobila. A upravo ovjes je nakon pneumatika jedini zadužen za kontakt automobila s podlogom i upravo o ovjesu ovisi kako će se automobil ponašati u zavojima, pri kočenju, naglom ubrzanju ili naglim promjenama smjera. Kada tako gledamo, ovjes je definitivno dio automobila koji ne bismo trebali olako shvaćati i pridodati mu više pažnje, prvenstveno zbog sigurnosti. Što kada je riječ o samim voznim svojstvima automobila i kakav je osjećaj u vožnji kada na rabljenom automobilu zamijenimo velik dio dijelova ovjesa? Hoće li se to pokazati na voznim svojstvima, tj hoće li se automobil “bolje voziti” nakon što se unaprijedi ovjes? Odgovor na to pitanje dat će nam ekipa iz carwow-a u sljedećem videu. Na Porcheu 911 koji se proizvodio od 1998 do 2004 godine su promijenili skoro kompletan ovjes; amortizere, opruge, gumene ležajeve, stablilizatore te je napravljena geometrija ovjesa. Kako izgleda vožnja prije i poslije promjene, pogledajte u videu i sami donesite zaključak isplatili se uložiti u ovjes automobila ili ne.

 

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close