Tvrtka Transdev godinama razvija autonomna vozila. Evo gdje su danas!

Izvor: www.transdev.comIzvor: www.transdev.com

Tvrtka Transdev (sjedište: Pariz, Francuska) još od 2005. godine razvija sustave autonomne gradske vožnje. Već tada je preko svoje podružnice Connexxion u Nizozemskoj prezentirala svoja vlastita vozila. Trenutno rade na više projekata diljem svijeta uključujući šest autonomnih vozila u EDF nuklearnoj elektrani u Civaux-u, Francuska. Do danas u njezinoj statistici stoji preko 2 milijuna prevezenih putnika te 330.000 prijeđenih km po svuda u svijetu, a dnevno prevoze preko 3.000 putnika.

„Budućnost mobilnosti biti će personalizirana, autonomna, povezana i električna (P.A.C.E. –Personalized, Autonomous, Connected and Electric)… Autonomna vozila nude ključne prednosti: povećanu sigurnost, manje gužve u gradovima, dostupnost 24/7 i pouzdanost.

AV (Autonomous Vehicles) su idealna za kraća putovanja (prvi i zadnji kilometri putovanja) te mogu biti dostupna na zahtjev građana u bilo kojem trenutku (0-24). Ova vrsta vozila iznimno je korisna po pitanju povezivanja područja u kojima je prisutan nedostatak pokrivenosti javnim prijevozom, najčešće u ruralnim područjima.

U Transdevu navode kako je glavni cilj ponuditi klijentima fleksibilna rješenja autonomne mobilnosti koja će se bez problema uklopiti u postojeće prometne mreže radi proširenja djelokruga javnog prijevoza te bolje usluge povezivanja zračnih luka, sveučilišta, poslovnih kampusa ili planiranih zajednica.

Postoje tri glavna načina upotrebe javne autonomne mobilnosti prema Transdevu (Slika):

Tri načina implementacije autonomnih vozila u javnom gradskom prijevozu/ Izvor: www.transdev.com

Tri načina implementacije autonomnih vozila u javnom gradskom prijevozu/ Izvor: www.transdev.com

  1. Mješanje pješaka i autonomnih vozila na urbanim stazama

AV vozila se mogu kretati ravnim stazama, lako mijenjajući smjer (naprijed-nazad) bez potrebe za okretanjem odnosno potrebe za U-raskrižjima.  Pješaci su na taj način sigurni od nesreća.

  1. First- i Last-mile usluge (kapilarni prijevoz)

Usluge prijevoza do vrata povezuju ljude i poslovna mjesta s tranzitnim čvorištima

  1. Kontinuirana mobilnost građana

Autonomna vozila mogu prevoziti ljude unutar kampusa, zajednica te kongresnih i trgovačkih centara

Gdje se autonomna vozila mogu koristiti? Usluge autonomne mobilnosti mogu ponuditi sljedeća rješenja: Prvi/zadnji kilometar iz i prema tranzitnim čvorištima (multimodalnim terminalima), povezivanje povijesne gradske jezgre i cirkuliranje kroz centar grada, unutar zračnih terminala (povezivanje s parkingom terminala), prostori industrijskih i energetskih kompleksa, tematski parkovi i turističke atrakcije, poslovni, medicinski i sveučilišni kampusi i sl.

Izvor: www.transdev.com

U rujnu 2017 Transdev i Renault-Nissan sklopili su partnerstvo i potpisali ugovor o istraživanju s ciljem zajedničkog razvoja usluga javnog gradskog autonomnog prijevoza. Više o ovom partnerstvu pročitajte na linku. Dobar potez Transdeva svakako je i dostupnost AV vozila na MaaS platformi Moovizy.


Izvor: transdev.com

O autoru

Božo Cicvarić
Urednik rubrike Logistika na web portalu Prom. Magistrirao je 2016. na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, smjer Logistika. Posebno ga zanima prijevozna logistika i organizacija putničkog prijevoza.
Close