Zaustavlja se proizvodnja vozila kakvih znamo: Od 2019 svi prodani Volvo automobili će biti električni ili hibridni!

Foto: volvocars.com

Volvo je odlučio provesti drastične mjere kod motora na fosilna goriva; u potpunosti se gasi proizvodnja dizelaša i benzinaca, dok će preostati jedino električni i hibridni modeli u ponudi. Vrlo hrabar potez te se priključuje Tesli kao drugi proizvođač u svijetu koji neće imati automobile isključivo na fosilna goriva i to od 2019. godine, što je samo dvije godine od danas.

Od sada pa do 2019. godine, Volvo će proizvesti pet potpuno električnih modela automobila, tri pod znakom Volva i dva pod znakom njihovog luksuznog ogranka Polestar. Ostali automobili u Volvo obitelji će biti ili Plug-in hibridi ili klasični hibridi kao Toyota Prius. Oni će i dalje koristiti mali benzinski motor pri vožnji, ali modela isključivo na benzin ili dizel neće biti.

Ukoliko niste znali, Volvo je 2010 godine kupila kineska tvrtka zbog toga što je Volvo zapao u probleme i prijetilo mu je zatvaranje proizvodnje. Od tada je jako dobro oporavio i na tržište stavlja modele na vrhu klase, kao što je predivan model XC 90. Potez da se svi automobili prebace na struju je uvelike inicirala kineska grupacija zato što cijela Kina se okreće struji i prirodnim izvorima energije. Tamo su električni i hibridni automobili izrazito popularni, te je polovica tih prodanih vozila upravo u Kini. U 2016 ih je prodano čak 500 00, što je vrlo velika brojka.

Glavni razlog tome je vrlo veliko zagađenje u Kini te se taj problem želi riješiti što prije i to na sve načine. Njihova vlada izrazito jako podupire obnovljive izvore energije te se do 2020. očekuje čak 5 milijuna električnih vozila na cestama u Kini. Istovremeno se traži način kako da se ta električna energija potrebna za punjenje automobila ne proizvodi iz fosilnih goriva i tvornica nego također iz obnovljivih izvora kao što su sunčeva energija ili hidroelektrane.

Sve veća konkurencija na tržištu električnih automobila

Tesla uskoro neće biti jedini proizvođač koji će nuditi cijelu flotu vozila na struju. Na to tržište se već neko vrijeme uspješno ubacuju Renault-Nissan, BMW i Volkswagen te je svima u cilju ponuditi što više modela koji mogu biti hibridni i/ili električni. Razlog tome je sve veća briga ljudi o okolišu i kvaliteti života u gradovima pošto takva vozila znatno smanjuju zagađenja. Države poput Kine koje imaju velik broj stanovnika se trude svim načinima smanjiti zagađenje, dok je Indija otišla korak dalje; žele predstaviti zakon kojim će se od 2030. prodavati samo električna vozila.

Još uvijek problem pri kupnji elekričnih vozila je njihova cijena, ali što više proizvođača počne nuditi takvu vrstu vozila, to će cijene istih padati i tehnologije će se ubrzano razvijati. Uz tehnologiju autoindustrije, gradovi moraju to popratiti odgovarajućom infrastrukturom (punionicama, parkirnim mjestima i slično). Takvi veliki projekti i očekivanja zahtijevaju suradnju svih, od proizvođača u autoindustriji do vlasti i samih gradova. Mislite li da je struja budućnost u prometu? Želimo čuti i Vaše mišljenje!


Izvor: interestingengineering.com

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close