Zabluda: „Biciklistička infrastruktura je skupa i ne isplati se!“

Ilustracija / Izvor: azureedge.net

Sigurno se barem jednom u životu čuli izjavu političara ili barem nekoga od prijatelja ili poznanika kao je izgradnja biciklističke infrastrukture skupa i da se novac uložen u biciklističku infrastrukturu jako sporo vraća. Međutim, istina potpuno drugačija a to dokazuju i mnoge činjenice. Dobra biciklistička infrastruktura stvarno košta, ali zapravo vrlo malo kada se usporedi sa investicijama i troškovima ostalih prijevoznih modova. A kakav utjecaj ostavlja na društvo i ekonomiju? Vlada Velike Britanije objavila je kako se ekonomiji za ulaganje u ovakvu infrastrukturu novac vraća između 2:1 i 35:1. Neke druge zemlje u izvješćima objavljuju da im ulaganje u biciklističku infrastrukturu vrača 10 puta više, a Londonski upravitelj javnim prijevozom spominje omjer 20:1 (vraća se 20 puta više od uloženog!).

Ako želimo govoriti o konkretnim brojevima, u Nizozemskoj se za razvoj biciklističke infrastrukture godišnje uloži oko 500 milijuna eura što generira 31 milijardu eura samo u obliku zdravstvenih koristi što je omjer od 60:1! Uz sve to Dansko istraživanje prije i nakon provedbe mjere poboljšanja prometne infrastrukture došlo je do zaključka da je zbog poboljšanje biciklističke infrastrukture promet automobila pao za 45% dok se vrijeme putovanja javnim prijevozom (autobusom) smanjilo za 10%. Smanjio se i broj nesreća za 45% u 33 mjeseca i povećao biciklistički promet za 10%.

Ako i dalje mislite kako je biciklistički promet bez veze, da su ceste preuske za biciklistički promet, da ste previše stari kako biste koristili bicikl ili da mi jednostavno nismo Danci ili Nizozemci da bi imali dobar biciklistički sustav svakako se razuvjerite na stranici cyclingfallacies.com

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close