Tržište tehnologija umjetne inteligencije u autoindustriji

Foto: www.techworld.comFoto: www.techworld.com

Po pisanju ITS Internationala-a, u 2017. će tržište sustava umjetne inteligencije u autoindustriji biti vrijedno preko 780 milijuna dolara, dok bi predviđenom stopom rasta do 2025. godine, to tržište moglo biti vrijedno čak preko 10 milijardi američkih dolara.

Prema izvješćima, pojava sustava autonomne vožnje, kao i sustava poput adaptivnog tempomata, sustava upozorenja za mrtvi kut ili pak naprednih sustava za pomoć vozaču, značajno će generirati navedeni rast tehnologija umjetne inteligencije u autoindustriji. Rastuća potražnja za većom udobnosti i boljom sigurnosti, ohrabruju proizvođače na sve veće napore u razvijaju inovativnih sustava temeljenih na umjetnoj inteligenciji koji bi trebali privući korisnike samovozećih vozila.

Softver ima najznačajniji udio u ukupnom tržištu umjetne inteligencije u automobilskoj industriji. Posljednjih godina došlo je do ubrzane dinamike razvoja softverskih rješenja u tome području. Američke tvrtke kao što su Alphabet, Microsoft, IBM, Intel, Nvidia, Bosch su samo neke od vodećih u razvoju softvera umjetne inteligencije. Sve te velike tvrtke ulažu mnogo u otvaranje ili preuzimanje star-up tvrtki kako bi zadržale što snažniju poziciju na tržištu sustava umjetne inteligencije automobilske industrije. Najpoznatiji primjer je slučaj iz ožujka ove godine, kada je Intel kupio tvrtku MobileEye iz Izraela za otprilike 15 milijardi američkih dolara.

Većina hardvera za UI (umjetnu inteligenciju) i softvera uključuje kombinaciju različitih tehnologija, koje se koriste u raznim aplikacijama. Očekuje se da će tehnologija dubokog učenja biti najveća i najbrže rastuća tehnologija na tržištu softvera koji će se upotrebljavati u autoindustriji. Takvi sustavi dubinskog učenja koristit će se za glasovne naredbe, preporuke samog vozila, analizu osjećaja, prepoznavanje slike i otkrivanje pokreta. Također, duboko učenje (eng. Deep learning) se široko koristi u razvoju samovozećih automobila. Mnoge tvrtke za razvoj vlastitih automobila koriste tehnologije i metode dubokog učenja, gdje se one koriste za obradu slike, prepoznavanje govora i analizu podataka. Google već neko vrijeme intenzivno ulaže u samovozeća vozila preko svoje tvrtke kćeri Waymo, gdje ima aktivan sustav integriran u svoje razvojno samovozeće vozilo, gdje se pomoću metoda dubokog učenja omogućuje lakše otkrivanje pješaka u različitim situacijama.

Foto: commons.wikimedia.org

Foto: commons.wikimedia.org

Prisutnost poticaja i visoka razina financiranja od strane vlada zemalja koje su prepoznale potencijal autonomne vožnje, igra važnu ulogu u razvoju ove tehnologije. Primjerice, 2016. godine američka je vlada potrošila 4 milijarde dolara za ubrzavanje prihvaćanja samovozećih vozila na američkim cestama. Automobilska industrija u SAD-u vrlo je važna industrija, s tri velike tvrtke, Ford , General Motors i Chrysler. One kontinuirano nadograđuju ukupnost usluga i proizvoda koje se mogu implementirati u vozila koje proizvode.

Viši stupnjevi autonomije vozila, te daljnje unaprjeđenje sigurnosti i udobnosti vozača i putnika u budućim vozilima, nesumnjivo će povećati potrebe za tehnologijama koje će se bazirati na umjetnoj inteligenciji. Obzirom na to, kako je gore i navedeno, do 2025. godine autoindustrija će zasigurno tražiti veliki broj inženjera i stručnjaka iz područja umjetne inteligencije, posebno iz konteksta transportnog inženjerstva.


Izvor: www.itsinternational.com

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close