Stigle su nam nove zaštitne ograde

Izvor: www.ks0486.com

Zaštitna odbojna ograda je tehnička sigurnosna naprava, čija je svrha spriječiti iskliznuća vozila s kolnika ceste, odnosno prihvatiti i zadržati s kolnika skrenuta vozila. Prema pravilnicima zaštitna ograda mora biti konstruirana tako da je vozilo ne može probiti niti pregaziti. Radi postupnog zaustavljanja vozila pri udaru u zaštitnu ogradu, poprečno izmicanje zaštitne ograde mora biti što je moguće veće, ovisno o slobodnom prostoru između ograde i opasne zone. Materijalna šteta na vozilu od udara u zaštitnu ogradu mora biti što je moguće manja. Konstrukcija zaštitne ograde mora biti takva da se njeni elementi nakon oštećenja mogu brzo i jednostavno zamijeniti.

Stoga, lako se može zaključiti, iz prethodnih definicija, da je osnovna svrha zaštitnih ograda spriječiti moguća iskliznuća vozila sa ceste te tako zaštiti samoga vozača. Međutim, česti su slučajevi kada se vozač zabije u zaštitnu ogradu i na licu mjesta pogine ili ostane teško ozlijeđen.

Kako bi takvu situaciju spriječili , jedna korejska tvrtka razvila je proizvod koji će smanjiti negativne utjecaje zaštitnih ograda. Tvrtka ETI (Evolution in Traffic Innovation) dizajnirala je sustav “Rolling Barrier System” odnosno “kotrljajuće odbojne ograde”.

Izvor: www.therakyatpost.com

One apsorbiraju udarnu energiju i pretvaraju energiju u rotacijsku kako bi  se vozilo nastavilo kretati naprijed tj. uz ogradu a ne kroz ogradu. Umjesto čeličnog dijela ova ograda se sastoji od rotirajućih “bačvi” s izvrsnom snagom. Rotirajuće “bačve”su fleksibilne i elastične te su obložene reflektirajućom folijom koja pruža dobru vidljivost u noćnim satima. “Bačve” su izrađene od posebnog materijala, nazvanog EVA, koji je sličan gumi ali koji ima veći stupanj elastičnosti i fleksibilnosti u usporedbi s polietilenskim smolama.

Kad se automobil zabije u ogradu rotirajući odbojnici automobil povlače, tada se gornji i donji okviri ograde prilagođavaju gumama velikih/malih vozila kako bi spriječili funkcioniranje sustava upravljača te vozila nastave voditi u smjeru kretanja kako bi spriječili drugi sudar. Trodimenzionalna struktura okvira oblika D i međuspremnika omogućuju raspodjelu i upijanje drugog udara.

www.interestingengineering.com

Oko 1.25 milijuna ljudi umire svake godine u prometnim nesrećama, stoga se nadamo da će ova inovacija biti jedna od onih koja će naše putove ali i nas vozače i suvozače učiniti sigurnijim.

Detaljnije o novim ogradama možete pogledati u videozapisu

O autoru

Ivana Tomić
Studentica cestovnog prometa na Veleučilištu u Rijeci. Područje interesa: sigurnost cestovnog prometa, upravljanje u incidentnim situacijama, prijevozna sredstva u cestovnom prometu, prometno planiranje te upravljanje mobilnošću u gradovima.
Close