Javni bicikli mijenjaju urbani život oko metro stanica u Šangaju

DTimes i ofo u partnerstvu su napravili istraživanje koje je pokazalo koliko je uvođenje sustava javih bicikala utjecalo na živote stanovnika koji žive blizu metro stanica grada Šangaja. Rezultati su javno objavljeni, a statističke brojke ukazuju na pozitivne promjene.

Prvi vidljivi učinak sustava javih bicikala je povećanje uslužnog sadržaja na udaljenijim mjestima od metro stanica. Naime, prije pojave javnih bicikala, sadržaji oko metro stanica pokrivali su radijus od 500m. Nakon njihove implementacije radijus uslužnih sadržaja oko metro stanica proširio se na najmanje 1000 metara. Osim toga, stambena područja stanovnika grada, naročito novih generacija potrošača, su se redefinirala. Isto tako, broj ostalih prijevoznih sredstava se drastično promijenio jer je udio korištenja bicikla za putovanje porastao, što je dobro za okoliš.

Promjene koje bike-sharing sustav donosi su značajne. Za razliku od ostalih vrsta transporta, javni bicikli pružaju mogućnost direktnog povezivanja područja oko metro stanica. Posljedica toga je da se stambena područja smještena oko 90% metro stanica Šangaja proširuju.

Iz rezultata istraživanja također proizlazi da korištenje bicikala manifestira određeni valni efekt. Vršni sati su između 07:00 i 09:00 te između 17:00 i 19:00, takozvane “špice” putovanja na posao i s posla, što je slično učinku javnog prijevoza općenito. Dakle, radnim se danima javni bicikli najviše koriste za putovanja na posao i s posla, na fakultet ili u školu.

Analizom podataka o vožnji pokazalo se da javni bicikli imaju najveći utjecaj na život mlađeg stanovništva. Jednom kada su ustanovljene veze prema radnim mjestima korisnika, vrijednost poslovnih ureda i njihova atraktivnost raste. Podaci o korištenju ofo javnih bicikala pokazali su da 249 stanovnika grada čiji se uredi nalaze u okrugu metro stanica putuju na posao javnim biciklom, dok 252 stanovnika koriste javne bicikle za povratak s posla svojim kućama blizu metro stanica.

Budući da vožnja javnog bicikla smanjuje vrijeme putovanja od i prema metro stanicama, veći broj stanova se može obuhvatiti u područje oko metro stanica (povećava se atraktivnost odlaska do udaljenijih stanova). Time se smanjuje razlika u visini najma stanova čije su udaljenosti do metro stanica različite. Prosječno korištenje javnih bicikala u stambenim zonama je za 10% veće nego u poslovnim zonama. To govori da javni bicikli jako utječu na vrijednost stanova za iznajmljivanje ili prodaju i mijenjaju tržište nekretnina.

Zajednice koje “prigrle” sustave javnih bicikala kao učestali način prijevoza imaju priliku poboljšati svoje životne stilove, okoliš i stambena područja.


Prevedeno sa: intelligenttransport.com

O autoru

Božo Cicvarić
Urednik rubrike Logistika na web portalu Prom. Magistrirao je 2016. na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, smjer Logistika. Posebno ga zanima prijevozna logistika i organizacija putničkog prijevoza.