Industrija autonomnih vozila u 2017. godini

Photo: www.autonews.comPhoto: www.autonews.com

Prema businesswire-u, globalno tržište autonomnih vozila imat će očekivani rast od 39.6% između 2017. i 2027. godine, do kada bi to tržište moglo dosegnuti vrijednost od preko 126 milijardi američkih dolara. Od toga oko 10 milijardi bi otpadalo na tržište umjetne inteligencije, kako smo o tome već pisali ovdje.

U medijima se često mogu iščitavati slična predviđanja, dok s druge strane tvrtke koje se bave razvojem autonomnih vozila ili tehnologija koje će ih omogućiti, također često predviđaju vrlo skore implementacije autonomnih vozila u praktičnu primjenu. No skorim ulaskom u 2018. godinu, velik broj autonomnih vozila još nije na cestama, svakako su na vidiku, ali ipak nekoliko godina daleko.

Tehnologije se još nisu pokazale u potpunosti sigurnima, a ulozi su veliki. Tako nijedan proizvođač ne želi riskirati s lansiranjem tehnologija koje nisu u potpunosti pouzdane. Ipak, one tvrtke koje prve uspiju isporučiti masovnu praktičnu primjenu autonomnih vozila imat će ogromnu prednost u tržišnoj utakmici koja se još uvijek čini neizvjesna. Iz tog razloga, možda i marketinškog, a vjerojatnije i zbog istinske kompleksnosti tehnologija autonomne vožnje, svaka tvrtka svako malo pompozno najavljuje vrlo skori izlazak njihovih modela koji će podržavati visoke stupnjeve autonomije, iako su oni generalno ipak nespremni za prodaju.

LiDAR (Photo: www.extremetech.com)

LiDAR (Photo: www.extremetech.com)

No daleko od toga da pomaci u tehnologiji gotovo iz mjeseca u mjesec nisu vidljivi. Posljedično, tvrtke vrlo aktivno sklapaju nova partnerstva, rađaju se nove manje specijalizirane tvrtke proizašle od stručnjaka koji su netom radili za velike igrače ili manji startupovi ulaze u suradnje s velikim tvrtkama autoindustrije. 2017. godina prilično je puna navedenih aktivnosti, u nastavku su navedeni jedni od najznačajnijih.

  • Intel je kupio Mobileye za 15 milijardi američkih dolara, koji je postao njihov glavni program za tehnologije autonomne vožnje. Uz Mobileye, Intel je investirao 390 milijuna dolara i u Here, tvrtku specijaliziranu za geoinformacijske tehnologije, odnosno za mapiranje i lokacijske servise
  • Ford je investirao milijardu dolara u Argo, startup koji se bavi umjetnom inteligencijom
  • Široj javnosti nepoznati Broadcom ponudio je prema zadnjim informacijama 103 milijarde dolara za preuzimanje Qualcomm-a, od čega je značajan dio i za nizozemski NXP
  • Tvrtka Delphi je preuzela tvrtku NuTonomy za 450 milijuna dolara
  • GM i njihov Cruise preuzeli su Strobe, startup koji se bavi LiDAR tehnologijama
  • Osnivanje tvrtki koje se bave uglavnom navedenim LiDAR tehnologijama u velikom je uzletu, tvrtke Innoviz, TetraVue, LedderTech, Velodyne, Luminar su tvrtke u koje ulažu velike kompanije poput Bosch-a, Samsung-a, Ford-a
  • Velike multinacionalne kompanije radile su i na međusobnoj kolaboraciji, tako su partnerstva oformili Bosch i Nvidia, Audi i Nvidia, te mnogi drugi

Tvrtke iz autoindustrije koje su najviše ulagale u tehnologije autonomne vožnje su u 2017. godine bile: Ford, GM, Renault&Nissan, Daimler, Volkswagen Group, BMW, Waymo, Volvo, Tesla, Toyota, Honda, (Uber).


Izvori:  businesswire.com , reuters.combusinessinsider.com, spectrum.ieee.org

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.