Pet čudnih činjenica o prometu koje sigurno ne znate

Prometne gužve/Izvor: pixabay.com

Sami stvaramo gužve

I gust promet može teći glatko ako vozači održavaju konstantnu brzinu. No problem je što ne možemo. Istraživači na Sveučilištu Exeter otkrili su da samo jedan vozač, čak i ako malo pritisne kočnicu, može imati razoran učinak na promet oko sebe.

Parking metri su dizajnirani za kontrolu prometa

Parking metar/Izvor: listverse.com

Sigurno ste u američkim filmovima vidjeli njihov način plaćanja parkinga, no njihovi uređaji za plaćanje parkinga tzv. „parking metri“ prvotno nisu bili dizajnirani kako bi se punio gradski proračun već kako bi pomogli kontrolirati protok prometa koji je brzo preuzeo gradske centre. Veći gradovi nisu bili osmišljeni s idejom automobila na umu. Kada su uređaji postavljeni na prve ulice, automobili su i dalje bili u budućnosti.

Jumbo plakati mijenjaju naš način vožnje

Jumbo plakati u New Yorku/Izvor: pixabay.com

Studije Instituta za sigurnost na cestama u Nizozemskoj otkrile su da vozači imaju smanjenu pažnju na cestu i druge vozače, kada postoje plakati na cesti. Također su otkrili da je većina ljudi sposobnija prisjećati se plakata koje su prošli su od prometnih znakova koje su upravo vidjeli. Slučajevi ulaska u drugu traku, pogrešno određivanje udaljenosti između vozila i donošenje opasnih odluka  povećavaju se kada postoje plakati. Problem je postao još veći pojavnom digitalnih plakata. No prema istraživačima na Sveučilištu u Granadi, ljudi koji su bili izloženi oglasnim pločama i drugim oglasima koji prikazuju negativne teme kao što su nesreće ili zloupotreba, imaju veću vjerojatnost da će se zaustaviti na žutom svjetlu. Sretni plakati i slike, s druge strane, dovode do toga da se vozači ne zaustavljaju na žuto svjetlo.

Kazne za prebrzu vožnju računaju se prema prihodima počinitelja

U mnogim državama, kazna za prebrzu vožnju temelji se na varijablama poput brzine i broja prethodnih prijestupa koje ste počinili. Međutim, Finska uzima drugačiji pristup. Kazne za prebrzu vožnju više nisu određeni brojevi, već se temelje na kliznoj skali prema prihodima počinitelja. Nekoliko drugih europskih zemalja usvojilo je slične politike.

Plijesan kao planer prometa u gradovima

Budući da najbolji gradski planeri diljem svijeta nisu uspjeli zaustaviti prometne gužve, znanstvenici traže novu skupinu stručnjaka: sluzavu plijesan. Ova vrsta želatinozne amebe mogla bi pomoći urbanim planerima kako bi smanjili prometne gužve i optimizirali promet u gradovima. Sluzava plijesan može pronaći najkraći put kroz labirint ili povezati različita polja izvora hrane na učinkovit način s niskim zbrojem ukupne duljine, ali i s minimalnom udaljenosti između parova izvora hrane, samim time predstavlja izvrsnog pomoćnika inženjerima pri rješavanju gužvi u gradovima.


Izvor: listverse.com

Close