Spremište Zagrebačkog električnog tramvaja Dubrava

ZET autobus /Izvor: zet.hr

Jeste li znali da početci Zagrebačkoj javnog prijevoza sežu još od 1891. godine kada su u rujnu te godine prvi puta planirano i organizirano gradom krenula tramvajska kola. Dakako pokretana konjskom snagom!

Od tramvaja pokretanih konjskom snagom pa do pojave niskopodnog tramvaja 2005. godine prošlo nešto više od 100 godina.

ZET se uvijek modernizira pa tako stalno obnavlja tramvajski i autobusni vozni park. A posebna pozornost se pridaje praćenu svjetskih industrijskih trendova i dostignuća pa tako i uvođenju novih tehnologija.

Jeste li znali da je autobusni podsustav javnog gradskog prijevoza, radi lakšeg upravljanja, organiziranja i održavanja autobusnog prijevoza u gradu Zagrebu podijeljen je na tri područja, Dubrava, Podsused i Velika Gorica.

Učenici Škole za cestovni promet Zagreb, smjera Tehničar cestovnog prometa, prošli su tjedan posjetili spremište ZET-a u Dubravi, te se informirali o načinu rada spremišta Dubrava i vidjeli u praksi ono što svakodnevno uče u školskim klupama.

Spremište Dubrava služi kao spremište za tramvajski i autobusni prijevoz.

Zgrada za autobusni prijevoz sastoji se od administracijskog dijela gdje su svoja radna mjesta pronašli voditelji, referenti za promet, disponenti, administratori i dr. Te radione u kojoj se obavljaju pregledi i popravci autobusa.

Radiona je podijeljena u nekoliko dijelova. U prvom dijelu se nalaze limobravarija, autolimarija i grabe za sitne popravke, u drugom dijelu radione nalaze se odjeljenja za mehaniku i autoelektriku. Promjena fluida i pranje autobusa obavlja se u trećem dijelu.

Većina ovih poslova obavlja se tijekom noći kako bi autobusi bili spremi za novi radi dan.

U spremištu Dubrava nalaze 193 autobusa te svakodnevno na redovite linije, školske prijevoze… izlazi 154 autobusa. Kako bi to sve funkcioniralo zaposleno je 553 vozača.

Spreremište autobusa Dubrava/Autor: Željka Milivojević


Izvor: zet.hr

Close