Prvi let novog Boeinga 737 MAX 7

Prvi let Boeinga 737 MAX 7Prvi let Boeinga 737 MAX 7 / Izvor: boeing.mediaroom.com

Boeing 737 MAX 7 obavio je  16. ožujka svoj prvi let iz Rentona, grada savezne države Washington u SAD-u. Model je jedan od 4, a ujedno i najmanji iz nove boeingove 737 MAX  serije zrakoplova koja je srušila rekord za najbrže prodavane Boeingove zrakoplove u povijesti te tvrtke i očekuje certifikaciju u 2019. Let je trajao 3 sata i 5 minuta poletom  u 10:17 po Pacifičkoj vremenskoj zoni  te je završio slijetanjem u  13:22 na Boeing Fieldu u Seattleu.

Polijetanje Boeinga 737 MAX 7

Polijetanje Boeinga 737 MAX 7 / Izvor: boeing.mediaroom.com

Zrakoplov je za sada u toku sa svim potrebnim procedurama kako bi prošao certifikaciju i počeo koristiti od strane zrakoplovnih kompanija. Sljedeći mu je na redu opsežan test leta koji će dovesti do certifikacije i dostave zrakoplova u 2019. MAX 7 se pokazao kao odličan zrakoplov za korištenje na višim nadmorskim visinama i u toplijim klimatskim uvjetima.

MAX 7 ima dolet od 3 850 nautičkih milja, što je više od ijednog drugog 737 MAX modela u seriji zbog njegovog manjeg kapaciteta putnika i težine pri polijetanju. Zrakoplov može prevesti 153 putnika u konfiguraciji od dva razreda, a maksimalan broj putnika koje može prevesti je 172, ovisno o potrebi  smjestivši se u kategoriju 2 prema IATA klasifikaciji,. Dužine je 35.56 m te raspona krila 35.9 metara. MAX 7 je najmanji zrakoplov u seriji, više namijenjen za manje zračne luke s manjim brojem putnika te manje gradove koji nisu velika središta zračnog prometa.

Zrakoplov pokreće turboventilatorski LEAP-1B motor, tvrtke CFM International koji omogućuje čak 15% manju potrošnju goriva za razliku od danas najboljih motora. Lopatice ventilatora motora napravljene su od 3D printanih  RTM ugljičnih vlakana što rezultira u njihovoj maloj masi i velikoj otpornosti na udarce i ostala oštećenja.  Motor se proizveo metodom tzv. additive manufacturinga koja omogućuje vrlo guste te lagane motore. Ubrizgavači goriva su 25% lakši za razliku od ostalih modela.

LEAP-ov motor je smanjio emisije NOx plinova za 50% prema CAEP/6 standardu te je za razliku od tradicionalnih komora za izgaranje koje u sebi miješaju  zrak sa gorivom, ubrizgavači ovih motora miješaju ta dva elementa prije što rezultira u čišćem sagorijevanju goriva.

Već je zabilježeno više od 4,300 narudžbi od strane 93 kupaca diljem svijeta od kojih su značajniji Flydubai sa 251, Southwest Airlines sa 240 te Lionair sa 201 naručenom jedinicom. MAX 7 je naručilo nešto manje kompanija: Southwest Airlines 30, WestJet 23, Canada Jetlines 5 i ILFC Aviation 5 narudžbi. Razlog tome je manji kapacitet broja putnika ovog modela za razliku od ostalih u seriji koji su privlačniji velikim aviokompanijama.


Izvor: boeing.mediaroom.com

O autoru

Lovro Šojić
Student 2. godine preddiplomskog studija na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Područja zanimanja: zračni promet, aeronautika, budućnost razvitka zrakoplova, utjecaj zrakoplova na okoliš i električni automobili.
Close