Prijave natjecatelja za Kampusijadu 2017.

kampusijada_2017

Studenti se imaju prilike natjecati u čak 20 disciplina. Klikom na sport doći ćete do online obrasca za prijavu na natjecanje. U skoro svim disciplinama omogućene su muške i ženske kategorije. Napominjemo kako će se kvalifikacije za sportove s najviše prijava odigrati 10. svibnja 2017. godine na Kampusu Borongaj, dok će sva ostala natjecanja biti održana 11. svibnja. Ispod prijava za natjecanja nalaze se objašnjenja i pravila svih disciplina.

GRUPNI SPORTOVI:


  1. nogomet
  2. odbojka
  3. košarka
  4. graničar
  5. povlačenje užeta*
  6. nošenje jajeta u žlici*
  7. stolni tenis (u paru)
  8. stolni nogomet (u paru)
  9. trešeta (u paru)
  10. briškula (u paru)
  11. kartanje bele (u paru)
  12. beer pong (u paru)

INDIVIDUALNI SPORTOVI:


13.  šah

14.  obaranje ruku*

15.  skakanje u vreći*

16.  stolni tenis

17.  jamb

18.  pikado

19. stolni nogomet

DODATNE AKTIVNOSTI:

20.  kviz znanja (grupno)

21.  Kviz Najslabiji Hrvat (grupno) – powered by Udruga studenata kroatologije “Cassius”

 

* zvjezdica označava sportove za koje se prijave primaju na licu mjesta. Otvaranje registacija biti će obznanjeno na internetskim stranicama i Facebooku Kampusijade.

 

PRAVILA IGRE

GRUPNI SPORTOVI


NOGOMET

Broj igrača/ica: 4+1, prijave do 8 igrača/ica sveukupno

Najmanji mogući broj igrača/ica na terenu je 3+1. Izmjena igrača/ica mogu se tijekom utakmice vršiti neograničeno i leteći, ali samo u prostoru kod zapisničkog stola ili za to označenog prostora. Utakmice se igraju 2×7,5min u skupinama, četvrtfinalu i polufinalu, a utakmica za 3. mjesto i finale igraju se 2x10min. Igra se na terenu dimenzija 40x20m.

ODBOJKA

Broj igrača/ica: 6

Početni udarac (servis) izvodi desni igrač stražnje linije, nastojeći da prebaci loptu u protivničko polje. Ako je servis izveden nepravilno ili ako je protivnik u toku nadigravanja bio uspješniji, protivnik stječe pravo serviranja. Ekipa smije loptu dodirnuti tri puta u jednom poenu, a isti igrač ne smije odigrati loptu dvaput uzastopce (blok se ne broji kao dodir, tako da kad igrač odigra blok, može igrati još jednom). Utakmice se igraju na dva dobivena seta od po 25 poena. Ukoliko dođe do izjednačenja, treći set se igra do 15. U slučaju izjednačenog rezultata krajem seta, pobjedniku su potrebna dva poena razlike da bi završio susret u svoju korist. Tijekom igre svih šest igrača se u polju rotiraju u smjeru kazaljke na satu, nakon osvojenog servisa.

KOŠARKA

Broj igrača/ica: 4

Tri igrača su u svakom trenutku na igralištu. Igralište je jedna polovina uobičajenog košarkaškog igrališta, igra se na jedan koš. Dozvoljene su tri izmjene. Igra počinje gađanjem koša za tri poena. Pobjednik je ekipa koja prva postigne 21 poen. Prvi igrač koji kreće u napad mora izaći na tricu i prije pucanja dodati loptu suigraču. Nema time-outa.

GRANIČAR

Broj igrača/ica: 5

Teren je pravokutnog oblika, podijeljen na dva jednaka dijela, svaki za jednu momčad. Po četiri igrača od svake ekipe se nalaze u svom polju, a kapetani stoje na vanjskoj liniji protivničkog polja. Igrači tijekom cijele igre moraju ostati u granicama svojega terena. Kapetani ne smiju ulaziti u prostor terena, niti sa bočnih strana terena gađati protivničke igrače. Cilj igrača i kapetana je loptom pogoditi suparničkog igrača te ga tako izbaciti iz igre. Pogotkom se smatra kada je lopta pogodila suparnika i potom dodirnula tlo. Ukoliko je lopta prije pada na tlo uhvaćena od bilo kojeg suigrača, igra se normalno nastavlja i to se ne smatra pogotkom. Suigrači na terenu se nemaju pravo dodavati međusobno, ali imaju pravo dodavati se s kapetanom. Ukoliko suigrač ne uspije uhvatiti kapetanovu dobačenu loptu i bude pogođen od strane kapetana, smatra se pogođenim i ispada iz igre.  Izbačeni igrači mogu pomoći svome kapetanu pri gađanju, ali je i dalje dozvoljeno gađanje isključivo sa glavne linije terena a ne sa bočnih linija. Kada su svi igrači u terenu jedne ekipe izbačeni ulazi kapetan koji ima tri života (dva puta smije biti pogođen, treći put ispada). Igra završava kada kapetan jedne ekipe bude pogođen treći put.

STOLNI TENIS

Broj igrača/ica: 2

Muškarci ekipno igraju sistemom 5 turnira od kojih se boduju najbolja četiri rezultata. Turniri se igraju po kup sustavu i razigrava se za poredak od 1. do 8. mjesta. Žene ekipno igraju jedan turnir, a prijavljene ekipe biti će svrstane u dvije skupine. Prve dvije ekipe u svakoj skupini nastavljaju natjecanje u polufinalu. Razigrava se za poredak od 1. do 4. mjesta. U pojedinačnom dijelu i u parovima igra se po kup sustavu. U slučaju malog broja prijava, igra se sistemom svaki sa svakim.

STOLNI NOGOMET

Broj igrača/ica: 2

Prijavljeni natjecatelji će se razdvojiti u skupine. Iz svake skupine prolaze po dva para u polufinale. Igra se na tri dobivena poena.

POVLAČENJE UŽETA

Broj igrača/ica: 5

Povlačenje se vrši na dvije dobivene partije. Natjecanje se odvija na ispadanje. Na sredini užeta nalazi se velika zastavica. Na jednakoj udaljenosti od velike zastavice, na svakoj strani užeta nalazi se još po jedna manja zastavica. Svi natjecatelji trebaju stajati iza male zastavice. Na tlu se nalazi oznaka s kojom mora biti izjednačena velika zastavica. Sudac naređuje da se digne i zategne uže, te pazi da je uže jedanko zategnuto s obje strane. Kad je zastavica na centru, sudac daje znak za početak. Ekipa koja prva povuče manju zastavicu preko oznake na tlu na svoju stranu, pobjeđuje.

KARTANJE BELE

Broj igrača/ica: 2

Dva suprotstavljena kartaška para imaju cilj da zajedničkom igrom sakupe više od pola bodova od ukupne igre. Svaki igrač dobije tri karte okrenute licem prema dolje, zatim još tri karte (ukupno šest) i naposljetku dvije karte u talonu koje valja posebno odvojiti od prvih šest. Prvih se šest karata podiže i počinje određivanje aduta. Prvi je na redu igrač s djeliteljeve desne strane (u belotu se sve osim presijecanja odvija u smjeru suprotnom od kazaljke na satu). Igrač smije pogledati karte tek kad zove.

TREŠETA

Broj igrača/ica: 2

Igrači bacaju po jednu kartu naizmjenično, dok svi ne bace, a zatim najjača strana pokupi bačene karte. Time je završila jedna “ruka” te partije. Nakon toga svaki igrač, počevši od pobjednika te ruke, “peška” (uzima) po jednu kartu s maca i započinje nova ruka, i tako dok se ne odigraju sve karte.

BRIŠKULA

Broj igrača/ica: 2

Svaki igrač na početku igre dobiva po tri karte. Ostale karte su pokrivene i odložene na jedan špil. Gornja karta se okreće i stavlja ispod špila. Pri tome se vidi do pola. Ta karta određuje boju aduta. Cilj igre je uzimanjem štihova postići najviše bodova. Stoga vrijednost pojedinačnih karata u dobivenim štihovima treba biti velika. Igrač s desne strane djelitelja je prvi na potezu. Novu partiju započinje uvijek pobjednik prethodne. On odigrava prvu kartu. Svaki igrač može odigrati kartu koju želi. Nije obvezno odgovarati na boju. Tijekom partije igrači jedan za drugim odigravaju karte, a štih odnosi igrač koji je bacio najjaču kartu. Ako je neki od igrača odigrao adut, on automatski uzima štih. Ako je odigrano više aduta, štih odnosi najjača adutska karta. Na kraju štiha, a prije sljedećeg, igrač koji je dobio štih  uzima jednu kartu sa špila. Suigračima je dopušteno vući karte tek nakon njega, redom suprotnim od smjera kazaljki na satu. U posljednjem krugu posljednji igrač uzima također adutsku kartu. Ako netko od igrača tijekom igre ima adut 2 ili adut 7, može ga zamijeniti s kartom aduta koja se nalazi otkrivena ispod špila karata.
As: 11 bodova
Trica: 10 bodova
Kralj: 4 boda
Dama: 3 boda
Dečko: 2 boda
7,6, 5, 4 i 2 nemaju bodove

NOŠENJE JAJETA U ŽLICI

Broj igrača/ica: 4

Igra se izvodi na način da prvi natjecatelj iz ekipe kreće sa startne pozicije držeći jaje u žlici jednom rukom a drugu drži na leđima. Cilj je prijeći između čunjeva cik-cak i dolaskom na startnu poziciju jaje na žlici predati sljedećem igraču koji mora ponoviti radnju. Ukoliko jaje padne na pod i razbije se, igrač kojemu je jaje ispalo vraća se na startnu poziciju, uzima novo jaje koje mu daje voditelj i nastavlja igru. Vrijeme se zaustavlja kada posljednji natjecatelj sa cijelim jajetom stigne na startnu odnosno ciljnu poziciju. Duljina staze iznosi šest metara.

BEER PONG

Broj igrača/ica: 2

Četiri igrača rasporede se na različite krajeve stola. Ispred svake ekipe nalaze se njihove party čaše posložene u piramidalnu formaciju (4-3-2-1). Čaše se do pola napune pivom. Cilj igre je jednostavan. Igrači moraju prizemljiti ping pong lopticu u čašu drugih igrača. Čaša u koju upadne ping pong loptica, mora se popiti do kraja. Pobjednici su oni koji prije napune čašu protivnika. U beer pongu možete ubaciti lopticu u protivnikovu čašu na dva načina: direktno u protivnikovu čašu (Ukoliko lopticu ubacite direktno, vaš protivnik će morati popiti sve iz te čaše u koju je upala loptica i protivnik se ne može braniti) ili  tako što će se ona odbiti od stola na kojem se igra i upasti u čašu (Ukoliko ubacite lopticu tako protivnik mora popiti dvije čaše , ali se vaš protivnik može nakon što bačena loptica prvi put dotakne stol, obraniti čašu odbacujući lopticu rukom i na taj način izbjeći ispijanje svoje dvije čaše). Tijekom igre popijene čaše se sklanjaju sa stola, pa dolazi do viška prostora i u tom slučaju je teže ubaciti lopticu u čašu. Ukoliko neki od igrača tijekom igre prevrne čašu, igra se nastavlja bez ponovnog nadopunjavanja čaše. Igra je gotova kada jedan tim ostane bez čaša.

 

  INDIVIDUALNI SPORTOVI


ŠAH

Prvenstvo se igra prema Pravilima šaha međunarodne šahovske federacije (FIDA), po pravilima za ubrzanu igru. Natjecanje se provodi u mješanoj konkurenciji jednokružnim bod sistemom. Tempo igre je 30 min po igraču. Pojedinac za pobjedu dobiva 1 bod, za neodlučeno 0.5 , a za poraz 0 bodova. Završni se poredak igrača određuje na osnovi osvojenih bodova. Sudionici natjecanja obvezuju se poštivati odredbe odluke organa natjecanja te načela Fair Play-a.

SKAKANJE U VREĆI

Za igru je potrebna vreća koju će natjecatelji dobiti na terenu. Ukoliko broj natjecatelja bude velik, skakanje će se održati u grupama. Pobjednici pojedinih grupa ulaze u finale, a konačni pobjednik je onaj tko prvi stigne do cilja. Predviđeno skakanje je 30 metara.

OBARANJE RUKU

Početna pozicija izgleda tako da dva natjecatelja zauzmu položaje jedno nasuprot drugog, polože laktove na startnu liniju i uhvate se za dlanove tako da su im kažiprsti paralelni, zglobovi palca vidljivi, a podlaktica i rame pod pravim kutem. Slobodna ruka natjecatelja u svakom se trenu mora nalaziti na leđima. Na sučev znak otpočinje igra koja traje sve dok jedan od natjecatelja ne obori ruku onog drugog čitavom površinom dlana na stol. Za vrijeme igre nije dopušteno ometanje sudionika, dizanje lakta sa stola, držanje slobodnom rukom za stol, naslanjanje čitavim tijelom na stol i omatanje nogu oko stolca. Svi sudionici koji zarade tri prekršaja bit će diskvalificirani, a njihovi protivnici automatski proglašeni pobjednicima tog meča.

 

JAMB

Igru igraju dva ili više igrača. Igra se sa pet kockica (ukoliko igrate sa šest kockica, prilikom upisa rezultata, računaju se vrijednosti pet kockica). Igru započinje igrač koji u jednome bacanju svih kockica postigne najveći zbroj, ostali igrači igraju u smjeru kazaljke na satu. Kada je na redu igrač baca kockice, te se odlučuje za kombinaciju koju želi igrati (a i ne mora – može odigrati sve kockice ponovo, s time da više nema pravo najave), odvoji kockice koje odgovaraju zamišljenoj kombinaciji (jednu, dvije, tri ili četiri), a ostale kockice baca drugi put (mogućnost da se drugi put bacaju sve kockice je dozvoljena). Kockice koje odgovaraju zamišljenoj kombinaciji pridružuju se već prethodno odvojenim kockicama, a kockicu ili kockice koje jš ne odgovaraju, baca treći završni put. Nakon trećeg bacanja postignuti rezultat upisuje se na listić.

PIKADO

Protivnički natjecatelj mora se nalaziti iza natjecatelja koji baca i udaljen najmanje jedan metar. Natjecateljima koji sudjeluju u igri zabranjeno je udaljavanje iz prostora za igru. Linija bacanja je linija s koje se bacaju strelice, a udaljena je 2,37 m od linije koja označava položaj mete na aparatu. Visina centra mete od razine zemlje iznosi 1,73 m. Tijekom igre natjecatelji ne smiju prelaziti startnu liniju. Dozvoljeno je nagnuti se tijelom preko linije bacanja. Dozvoljeno je stajati lijevo ili desno iza zamišljenog produžetka linije bacanja. Natjecateljima je dopušteno korištenje vlastitih strelica ako zadovoljavaju sljedeće uvjete: moraju imati elastične plastične vrhove koji im omogućavaju da ostanu zabijene u meti, ukupna masa strelice ne smije prelaziti 20 grama, ukupna dužina strelice ne smije prelaziti 16 cm.

   DODATNE AKTIVNOSTI


KVIZ ZNANJA

Broj igrača/ica: 4

Kviz Kampusijade je ekipni (timski) kviz znanja. Kviz se sastoji od nekoliko rubrika (opća kultura, književnost, glazba, film i sl.). Igra se na način da voditeljica čita pitanja, a članovi ekipe se dogovaraju oko odgovora koji potom zapisuju na papir. Vrijeme za odgovor je 15 sekundi.

NAJSLABIJI HRVAT (POWERED BY USK CASSIUS)

Broj igrača/ica: 4

Najslabiji Hrvat kviz je u kojemu se testira poznavanje razlika između č/ć, ije/je, hrvatskih novotvorenica te hrvatskog zemljopisa i povijesti. Četiri osobe čine jednu ekipu. Nakon pročitanog pitanja, članovi ekipe imaju 15 sekundi da e dogovore za odgovor i napišu ga na papir.