Epic E1000 – novi privatni elisno-mlazni zrakoplov uskoro certificiran

E1000Epic E1000 / Izvor: flickr.com

Jednomotorni američki elisno-mlazni zrakoplov generalne avijacije Epic E1000 uskoro dobija certifikaciju tipa zrakoplova (US type certification) od strane Federal Aviation Administrationa (FAA). Autorizacija nakon inspekcije tipa zrakoplova se očekuje u drugoj četvrtini ove godine. Nadogradnje performansa ovog turbopropa kasnile su zbog željenog usavršavanja motora kako bi se maksimizirala efikasnost. Nakon autorizacije slijedi testiranje letenja od strane FAA-ovog osoblja pa bi daljnja certifikacija trebala biti ostvarena u drugoj polovici ove godine.

Epic E1000 kompletno je sastavljen od kompozitnih materijala te se sastoji od 6 sjedala. On je vrlo mali zrakoplov namijenjen za privatne letove, ali uz korištenje novih, održivih tehnologija. To ga plasira iznad sadašnje konkurencije privatnih zrakoplova.

Nakon završenog strukturalnog testiranja u srpnju 2018. koje je stvaralo najkompliciraniji i najoduženiji proces tvrtka se fokusirala na testiranje letova. Zrakoplov je u zraku proveo 926 sati u 946 letova. U to spadaju kritični manevri u letu zajedno s uzletima koristeći različite kombinacije goriva i tereta u različitim radnim uvjetima, kako navodi Mike Schrader, direktor prodaje i marketinga.

Zrakoplov pokreće Pratt & Whitney Canada PT6-67A elisno-mlazni motor čije su se značajke usavršile prilikom testiranja u letu. Optimizirao se sustav indukcije protoka zraka te poboljšao doživljaj pilota uvodom boljih svijetla i pozicije kontrole leta.

Specifikacije zrakoplova:

Maksimalna brzina krstarenja (km/h) 602
Maksimalna visina leta (km) 10.36
Maksimalni dolet (km) 2 565
Kapacitet goriva (l) 1 090
Dužina (m) 10.9
Raspon krila (m) 13.1
MTOW (kg) 3 629
Konjska snaga (HP) 1 200

Cijena jednog elisnog mlažnjaka iznositi će 3.25 milijuna $. Broj narudžbi koji je do sada zaprimila američka kompanija je 80 od kojih se 6 očekuje dostaviti ove godine, a preko 12 2020. Cilj je pokrenuti proizvodnju na 50 zrakoplova godišnje.


Izvor: flightglobal.com

O autoru

Lovro Šojić
Student 3. godine preddiplomskog studija na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Područja zanimanja: zračni promet, aeronautika, budućnost razvitka zrakoplova, utjecaj zrakoplova na okoliš i električni automobili.
Close