Tvrtka MagniX projektira komercijalni zrakoplov na električni pogon

Tvrtka magniX iz Washingtona, SAD, želi izgraditi zrakoplov komercijalne avijacije na električni pogon. U suradnji s kanadskom tvrtkom Harbour Air 26. ožujka ove godine objavili su startup kako bi projektirali flotu potpuno pokretanu električnom energijom.

Harbour Air je zadnje godine obavio 30.000 letova na preko 12 ruta na sjeverozapadu Tihog oceana, prevozeći čak 500.000 putnika na svojim malim hidroavionima. MagniX će početi zamjenom spremnika za gorivo te Pratt & Whitney motora na zrakoplovu Havilland Beaver koji može nositi šest putnika sa elektromotorima od 560 kW (750 hp). U motorima će se nalaziti litij-ionske baterije koje osiguravaju dovoljno energije za letenje na maksimalnu udaljenost od 160 kilometara (100 M), koja se može doseći jednom punjenjem. To je, kaže Harbour, dovoljno za letove zrakoplovnih kompanija koje imaju letove na kraće udaljenosti. Testovi letenja odvijat će se kasnije ove godine.

”Troškovi naknadnog opremanja zrakoplova neće premašiti troškove standardnog popravka motora koji je potreban nakon svakih 2 000 sati leta” kaže direktor tvrtke MagniX, Roei Ganzarski. Čak štoviše, Harbour se više neće morati brinuti o jednom od najvećih troškova zrakoplovne tvrtke što je gorivo. Još je potrebno vidjeti koliko će ušteda tvrtka ostvariti prelaskom na ovaj alternativni izvor energije. Iako Harbour može očekivati da će uštedjeti na troškovima održavanja nakon prelaska na električni pogon.

Raspon letova za naknadno opremljene zrakoplove trebao bi se udvostručiti do 2025. godine, budući da su opremljeni naprednim tehnologijama baterija na kojima rade tri dobavljača tvrtke MagniX. To uključuje čvrste litijske baterije i aluminijske baterije, nove tehnologije koje obećavaju da će biti lakše i imati veći kapacitet.

MagniX također radi s partnerom na dizajniranju i izgradnji potpuno električnog zrakoplova koji će, čak i sa današnjim baterijama, imati domet od više od 800 km (500 M).

Osim baterija, ključni zahtjev za električni zrakoplov je omjer snage i težine motora. MagniXov motor snage 560 kW teži 100 kilograma, za 5 kW / kg. Snaga pakiranja u lagani paket je skupa koja je previsoka za automobile i brodove, ali ima smisla za zrakoplove. Samo je još jedna tvrtka izradila električni motor koji ima istu snagu: Siemens, koji isporučuje motore za male električne zrakoplove koje razvija tvrtka Dene u Coloradu.

Ostale tvrtke, među kojima je i Siemens, također proizvode hibridne sustave koji kombiniraju baterije i plinske turbine. Zunum Aero, kojeg podupiru Boeing i JetBlue, gradi hibridni električni avion za 12 putnika, koji se također planira testirati ove godine s planovima da bude komercijalno dostupan 2022.


Izvor: spectrum.ieee.org

O autoru

Lovro Šojić
Student 3. godine preddiplomskog studija na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Područja zanimanja: zračni promet, aeronautika, budućnost razvitka zrakoplova, utjecaj zrakoplova na okoliš i električni automobili.
Close