Bankrot niskotarifnog prijevoznika Wow Air

Bankrupt

Wow Air, niskotarifni prijevoznik sa bazom na Islandu, točnije gradu Reykjavik, konkurirao je mnogim prijevoznicima u pogledu transatlantskog prijevoza putnika zračnim putem. Već smo na ovom portalu pisali o značaju Sjevernog Atlantika u ukupnom svjetskom broju prevezenih putnika i kompanija koje se natječu za svoj dio “kolača”. U doba modernog zračnog prijevoza glavni motiv putovanja, za putnike, jest kako što jeftinije prevaliti što je moguće veću udaljenost. Niskotarifni su prijevoznici usavršili rješavanje zahtjeva putnika tražeći način e da maksimalno umanje operativne troškove, a putnicima pruže osnovnu uslugu – prijevoz.

Kriza Wow Air-a

Uz nedavna propadanja nekolicine europskih zračnih kompanija, Primera Air u Danskoj, Flybmi u Ujedinjenom Kraljevstvu, i Norveški div Norweggian Air u teškim je financijskim problemima. Ipak, kriza Wow Aira traje već neko vrijeme. Još je u studenom 2018 bilo govora oko preuzimanja ove kompanije od strane njihovog konkurenta IcelandAir-a, no dogovor nije postignut. Indigo Partners, golemi investicijski fond koji upravlja nekim od najvećih zrakoplovnih kompanija također je pregovarao oko preuzimanja, no bez konkretnih rezultata.

Značaj niskotarifnih prijevoznika

Ovaj je prijevoznik pametno iskorištavao svoj geografski položaj, odnosno prednost baze u Reykjaviku, na način da je prijevoz do Sjeverne Amerike moguć uz relativno manje troškove nego što je to slučaj kod drugih prijevoznika. Kod analize cijene karata za zračni promet prvenstveno je potrebno razmišljati u pogledu aerodromskih i naknada za usluge kontrole zračnog prometa. Svaka država ili aerodrom imaju pravo postavljati vlastite uvjete, pa je stoga cijenu samog prijevoza putnika nemoguće spustiti ispod određene razine. Razina do koje je moguće spustiti cijenu međutim, za niskotarifne je kompanije od presudne važnosti. Wow Air nudio cijenu prijevoza iz Europe do USA za, nevjerojatnih, 99$!!

Potencijalne posljedice propadanja kompanija

Visoka cijena goriva, nesigurnost političke sfere zbog situacije oko Brexita, relativno velik broj narudžbi novih zrakoplova i konstantna konkurencija na svjetskom tržištu uzrokovala je gašenje kompanije, no prijeti i ostalim “divovima”. Kako se čini, održivost niskotarifnog prijevoza na duge relacije nije jednostavan zadatak. Poteškoće još jednog europskog prijevoznika, Norwegian Air-a, ozbiljne su i obuhvaćaju širok spektar posljedica, a o čemu ćemo vrlo skoro pisati…

//Izvor: wowair.com

 

O autoru

Ivica Stepanić
Student pete godine zračnog smjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, novinar studentskog internet portala prom.com.hr. Posebno zanimanje za sigurnost zračnog prometa u segmentima održavanja zrakoplova, sustava upravljanja sigurnosti zrakoplovnih kompanija i kontrole kvalitete.
Close