Prvi let nove inačice Airbusa A319neo

Izvor: flickr.com

Nova inačica Airbusovog ventilatorskog mlaznog zrakoplova A319neo obavila je svoj prvi let u četvrtak 25.04.2019. Zrakoplov kojeg pokreću dva Pratt & Whitney PW1000G motora vinuo se u zrak s Airbusovog sjedišta u Toulouseu u 12:30 (CET) te sletio u 15:20. PW1000G je druga opcija motora dostupnih za A320neo obitelj, dok je prva CFM LEAP-1A pogon, koji je svoj certifikat već dobio u prosincu 2018. nakon 500 sati leta.

U uskotrupnome zrakoplovu se nalazilo petoro ljudi (kapetan, prvi časnik i dva inženjera testiranja leta i jednog inženjera testnog leta). Airbus je izjavio kako bi A319neo s novim motorima trebao dobiti certifikat u četvrtom tromjesečju 2019. godine.

Najmanji član obitelji A320neo zrakoplova može smjestiti do 140 putnika u tipičnoj konfiguraciji dvije klase, prema Airbusovoj internetskoj stranici. Zrakoplov ima dolet od 3 700 nm.

Brojke iz Airbusa pokazale su da je proizvođač imao 31 narudžbu za A319neo 31. ožujka 2019. To je predstavljalo samo 0.5 posto svih narudžbi A320neo, koje su krajem ožujka iznosile 6.504 zrakoplova.

Od tih 35 zrakoplova, 30 su bili su namijenjeni za anonimne klijente, tri za  državne vlade, izvršne i privatne zrakoplove te dva za Air Cote d’Ivoire.

Još jedan Airbusov zrakoplov obavio je svoj prvi let ovaj mjesec. To je inačica A319neo zrakoplova, poznata kao ACJ319neo. ACJ319neo je obavio let koji je trajao jedan sat i 55 minuta u Hamburgu 24. travnja, pokrenuvši program testiranja leta kako bi potvrdio neke specifične značajke zrakoplova namijenjenog generalnoj avijaciji. Neke od tih značajki su dodatni spremnici za gorivo u teretnom skladištu koji omogućuju interkontinentalne operacije.


Izvor: australianaviation.com

O autoru

Lovro Šojić
Student 3. godine preddiplomskog studija na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Područja zanimanja: zračni promet, aeronautika, budućnost razvitka zrakoplova, utjecaj zrakoplova na okoliš i električni automobili.
Close