Alstom proizvodi stotine lokomotiva za rast željezničkog tržišta Kazahstana

Zbog velikog razvoja infrastrukture u Kazahstanu i rastuće količine tereta koji se prevozi željezničkom mrežom zemlje, potražnja za voznim parkom također je u porastu. Francuski proizvođač vlakova Alstom dobio je veliku narudžbu u 2010. godini za isporuku i održavanje 200 električnih teretnih lokomotiva (KZ8A, koje se sastoje od dva dijela) i 95 električnih putničkih lokomotiva (KZ4AT) za Kazahstanske željeznice.

Kako bi zadovoljila rastuću potražnju na ovom tržištu i bila bliska kupcu, tvrtka Alstom je u prosincu 2012. otvorila pogon EKZ u glavnom gradu Kazahstana Nursultanu (bivši Astana). Zbog svog položaja u središnjoj Aziji, u gradu su već bila smještena dva centra za održavanje i popravak, odakle je tvrtka na raspolaganju tržištima u susjednim zemljama.

Radna mjesta

Tvornica EKZ sastoji se od pet različitih radionica za zavarivanje, bojanje, kabliranje, montažu i ispitivanje. Također uključuje i radionicu u kojoj su ugrađeni transfomatori. Oni se ne koriste samo za lokalno tržište, već se isporučuju i na međunarodno tržište. Tvornica lokomotiva EKZ će do 2020. godine doseći maksimalni kapacitet proizvodnje od 100 lokomotivnih jedinica godišnje. Trenutno se rad obavlja u dvije smjene od oko 530, uglavnom lokalnih zaposlenika. U 2020. godini lokacija će biti operativna 24 sata dnevno te otvoriti oko 700 novih radnih mjesta.

Izvor: www.railfreight.com

Prvih 50 teretnih lokomotiva za ovaj ugovor proizvedeno je u Francuskoj i kamionom je prevezeno u Kazahstan. Ostale lokomotive proizvedene su i testirane u samom Kazahstanu. Proizvodnja ove narudžbe bit će spremna 2029. godine. Lokomotive su se koristile na svim elektrificiranim željezničkom rutama u Kazahstanu. To je oko 40% od ukupno 16000 kilometara kolosijeka u ovoj zemlji.

Dodatni ugovor

Potpisan je dodatni ugovor za dodatne 102 teretne lokomotive i 24 lokomotive za prijevoz putnika. Također je potpisan sporazum s Azerbajdžanskim željeznicama, koje su naručile 40 teretnih lokomotiva iz Alstoma u Kazahstanu. Te će se lokomotive uskoro koristiti na koridorima Baku-Yalama (ruska granica) i Baku-Tbilisi (gruzijska granica).

Alstom-ove teretne lokomotive mogu doseći brzinu od 120 km/h. Zbog ekstremnih vremenskih uvjeta u Kazahstanu, lokomotive su dizajnirane za rukovanje na temperaturama u rasponu od -50ºC do 50ºC.


Izvor: railfreight.com

Close