Prvi hlađeni vlak Rotterdam-Valencia postao je stvarnost

Izvor: www.railfreight.com

6. svibnja, prvi CoolRail vlak napustio je luku Rotterdam na putu za Valenciju. U španjolskom gradu natovaren je svježim proizvodima za ispostavu na transeuropskoj željezničkoj mreži.

Kondicionirani vlak se kreće između tri čvorišta tri dana u tjednu. Polazi iz Valencije u ponedjeljak, srijedu i subotu, prevozeći svježe proizvode namijenjene za sjevernu Europu. Na povratku u Španjolsku prevozi prazne posude isporučenih proizvoda.

Godine priprema

Nova uloga željezničkog prijevoza tereta prati dugogodišnje pripreme kolektivne grupacije prijevoznika CoolRail. Inicirani su od strane nizozemskog veletrgovca voća i povrća Bakker Barendrecht i stručnjaka za ponovnu uporabu pakiranja Euro Pool System (EPS), grupa je eksperimentirala s uslugom od listopada 2016. godine.

Izvor: www.railfreight.com

“Nakon opsežnih priprema i prvog pilot testa, sada poduzimamo veliki korak da drastično smanjimo emisiju ugljičnog dioksida u prijevozu svježih proizvoda,” izjavio je Gerjo Scheringa, izvršni direktor Euro Pool Group. Vlak zamjenjuje 41 kamion po putovanju, brzinom jednakom kamionskom prijevozu između Rotterdama i Valencije (48 sati). “CoolRail pobjeđuje prijevoz cestom,” komentirao je EPS.

Potražnja na tržištu

CoolRail zadovoljava rastuću potražnju na tržištu. Hladne namirnice poput voća i povrća čine veliki dio tereta koji se kreće između Španjolske i sjeverozapada Europe. Njemačka je najveće tržište, godišnje prima oko 100 tisuća kontejnera iz Valencije. Još 60 tisuća kontejnera otpremljuje se u Ujedinjeno Kraljevstvo, dok se 44 tisuće jedinica otprema u Nizozemsku. Posebno se prevoze naranče i mandarine u velikim količinama, što čini 45 odnosno 42 posto ukupnog rashladnog tereta na toj ruti.

Izvor: www.railfreight.com

Jedno od uskih grla u uspostavi usluge bilo je promjenjiva maksimalna duljina vlakova u Španjolskoj, budući da mreža nije dopuštala da vlakovi prevoze više od 32 kontejnera. Taj je problem sada riješen, a 42 kontejnera putuju u jednom i drugom smjeru na svakom putovanju. Štoviše, vlak bi mogao zaobići i pokraj Barcelone. Ako se izvozna potražnja iz Barcelone naglo poveća, to bi moglo pridonijeti povećanju broja operacija tijekom ljeta. Trenutno, izvoz tijekom ljeta čini mnogo više tereta nego zimi.

Buduća mreža

Ruta do Valencije je početak mreže. Plan je da se širi te da se uvedu CoolRail vlakovi u Njemačkoj, Skandinaviji te Ujedinjenom Kraljevstvu. CoolTrain je proizvod tvrtki Euro Pool System, Shuttlewise, Bakker Barendrecht/Albert Heijin, Visbeen, Kloosterboer, DailyFresh, EasyFresh, Primaflor, Bollo, Agroiris, Fruveg, TobSine, Pozo Sur te Samskip.


Izvor: railfreight.com

Close