Luka Rijeka razvija željezničku infrastrukturu

Izvor: www.portauthority.hr

Luka Rijeka, najveća luka u Hrvatskoj, namjerava proširiti intermodalne prostore Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala. U tu svrhu lučka uprava ulaže u razvoj željezničke infrastrukture. Projekt modernizacije povećat će kapacitet luke za obradu kontejnera i učiniti intermodalni terminal najvećim na sjevernom Jadranu.

Projekt vrijedi 31,6 milijuna eura, od čega 85%, 26,8 milijuna eura, financira Connecting Europe Facility (CEF), EU fond za projekte vezane uz promet i transport. Građevinske radove obavljat će SŽ – Železničko gradbeno podjetje Ljubljana (SŽ-ŽGP), slovenski sindikat specijaliziran za održavanje i izgradnju pruga.

Ugovor između slovenskog sindikata te dva kupca, Lučke uprave Rijeka i HŽ Infrastrukture (odgovorna za organiziranje i reguliranje željezničkog prometa, za obnovu i održavanje te izgradnju željezničke infrastrukture), potpisan je u Rijeci početkom srpnja. SŽ-ŽGP mora dovršiti projekt do 2022. godine.

Izvor: www.portauthority.hr

Faze projekta

Terminal se gradi u dvije faze pri čemu prva faza uključuje izgradnju pristaništa u dužini od 400 m, a druga faza izgradnju dodatnih 280 m. Po završetku obje faze, luka Rijeka će raspolagati obalom ukupne dužine od 680 m.

Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal obuhvatit će ukupnu površinu od približno 20 hektara. Dio površine predstavljaju postojeći radni prostori luke (obale, ceste, kolosijeci, skladišta, instalacije, energetski objekti, objekti za zaposlene, i dr.), ukupne površine približno 10,3 ha. Drugi dio površine terminala od približno 7,2 ha dobiva se izgradnjom nove obale i nasipavanjem mora.

“2022. godine luka Rijeka će postati luka s najvećim kapacitetom kontejnera na sjevernom Jadranu,” izjavio je Denis Vukorepa, predsjednik Uprave Luke Rijeka.

Kontejnerski terminal bit će prometno povezan novom državnom cestom D – 403 koja povezuje luku Rijeka, točnije Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal do čvora Škurinje koja je u izgradnji. Na taj način Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal bit će spojen na mrežu hrvatskih autocesta, odnosno na glavnu mrežu TEN-T koridora.

Nadalje, HŽ Infrastruktura planira druga poboljšanja na hrvatskoj mreži u nadolazećim godinama, kao što je modernizacija nekoliko dionica željezničke pruge Zagreb – Rijeka. Ti će se radovi također sufinancirati sredstvima EU-a.


Izvor: portauthority.hr; railfreight.com

Close