Kreće obnova Beograd – Budimpešta: vlakovi i do 200 km/h

Novi vlakovi Srpskih železnica tipa STADLER FLIRT 3 / Autor: Mladen Žarković

Aleksandar Vučić, srpski premijer, na svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta, na Ranžirnoj željezničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd – Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine.

“To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za 2,5 godine. Očekujem da sa kolegama iz Kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju šta može da se uradi”, naglasio je Vučić.

Prema njegovim riječima, ovom brzom prugom bit će povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarsku sa istokom i jugom Europe. On je rekao da je pričekao vlak u Petrovaradinu, gdje je proveo nešto vremena sa željezničarima, koji su mu prenijeli da se u posljednja dva mjeseca upeterostručio broj putnika zbog novih vlakova i kompozicija koje su nabavljene.

Autor: Mladen Žarković

Autor: Mladen Žarković

Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriju Srbije i 166 km na teritoriju Mađarske. Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd-Budimpešta vrijeme putovanja između dva grada skratit će sa osam na manje od tri sata, a vlakovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat. Srbija će projekt modernizacije pruge realizirati u suradnji sa Kinom, a vrijedan je 1,1 milijardu eura.

Autor: Mladen Žarković

Autor: Mladen Žarković

U Kini je krajem studenog potpisan okvirni sporazum o realizaciji projekta modernizacije pruge Beograd – Budimpešta koji će dijelom biti financiran kineskim kreditom.  Također je predviđeno da u realizaciji projekta 46% bude udio kompanija koje nisu iz Kine.

Postojeća pruga na srpskom teritoriju ima jedan kolosijek i u lošem je stanju, a u okviru modernizacije planirana je izgradnja dvokolosiječne pruge. Rok za izvođenje radova je 24 mjeseca od trenutka dobivanja građevinske dozvole.


Više na: b92.net

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close