Vozi bicikl i zaradi novčanu naknadu

Foto: Lea Šikić

Jedna od mjera koja se često koristi kao poticajna za smanjenje vožnje osobnim automobilom u gradovima  je naknada za zagađenje koja se naplaćuje unutar određene zone (engl. congestion charge zone). Na švedskom tehnološkom institutu došli su do zaključka da bi se vozače osobnih automobila moglo potaknuti na vožnju biciklom na način da se dio zarade od prethodno spomenute naplate kroz razne beneficije vrati biciklistima. Možda ne direktno na način da dobiju novac “na ruke”, već na neki drugi način. Isto tako s instituta stiže i ideja o prijevozu bicikala u javnom prijevozu, te izgradnja biciklističke autoceste na tom području. Potrebno je izbalansirati centar grada i predgrađa iz razloga što centar već ima adekvatnu infrastruktru za bicikliste, javni gradski prijevoz, te pješake, a predgrađa nemaju. isto tako, s obzirom da su to mjesta udaljenija od centra potrebno je dodatno poticati stanovnike iz tih dijelova grada na vožnju biciklom.

Treba spomenuti da preporuka navedenog instituta o plaćanju novčane naknade za vožnju bicikla nije novost u nekim europskim državama. Primjer je Francuska gdje je prošlog ljeta 10 000 zaposlenika dobivalo novčanu naknadu u iznosu 0,25 €/km za vožnju biciklom na posao. Prilikom toga, ograničavajući čimbenik za potpunu uspješnost projekta bio je pristup besplatnom parkiralištu.


Izvor: citylab.com

O autoru

Lea Šikić
Urednica rubrike Cestovni promet na Web portalu Prom. Područje interesa: sigurnost cestovnog prometa, prometno planiranje, te upravljanje mobilnošću u gradovima.
Close