Novi A320 NEO!

Stigao je i novi Airbus 320 NEO za koji zrakoplovna kompanija Lufthansa vjeruje da će im se puštanjem u operativni rad ovog zrakoplova troškovi smanjiti za 23% za razliku od dosadašnjih serija A320.

Na europskoj konferenciji zrakoplovstva u Amsterdamu su predstavljene performanse novih mlaznih motora koji čine sastavni dio Airbus-a 320 NEO, a to su PW1100G mlazni motori. Ti motori prema riječima izvršnog direktora Castena Spohra, će umanjiti potrošnju goriva za više od 15%, što je i zajamčeno ugovorom.

Casten Spohr očekuje da će motori postići 16-17% manje izgaranje goriva po jednom putničkom sjedalu, takav podatak se temelji na podatcima baziranim na istom kapacitetu zrakoplova.

Zrakoplovna kompanija Lufthansa planira ugraditi 180 sjedala u nove A320 NEO zrakoplove, što je čak 12 sjedala više za razliku od prijašnjih serija A320 zrakoplova. Novi koncept tvrtke Airbus je omogućio izmjenu repnog dijela zrakoplova te su se time dobiva dva dodatna reda sjedala, što omogućuje 12 putnika više u zrakoplovu.

Prvi modeli zrakoplova su već krenuli u isporuku. Svoje prve letove će izvršiti 24.siječnja na rutama Frankfurt-Hamburg i Frankfurt-München.

aircraft-122994__180-1

Pratt & Whitney kompanija za proizvodnju zrakoplovnih motora istražuje nove mogućnosti ugradnje dodatnih softvera u zrakoplovne motore kako bi se mogle pružiti dodatne informacije o radu motora pilotu zrakoplova. U krajnju ruku to bi dovelo do smanjenja vremena potrebnog za zagrijavanje motora nakon paljenja. Vrijeme zagrijavanja nakon samog paljenja je za sada 3 minute, što daljnjim razvojem novog hardwera i softvera planira smanjiti.


Piše : Filip Trojko

Izvor: www.aviationweek.com

 

O autoru

Filip Trojko
Urednik rubrike Aeronautika at Web portal PROM Student treće godine preddiplomskog studija Aeronautike - modula kontrola leta na Fakultetu prometnih znanosti. Interesiraju ga sigurnost zračnog prometa te novi sustavi koji utječu na poboljšanje protoka zračnog prometa.
Close