Hitne medicinske intervencije dronovima?

www.hexapolis.comwww.hexapolis.com

Dronovi postaju svakim danom sve sofisticiraniji. Postaju veći, brzi, upravljiviji, sa sve većom autonomijom. U međuvremenu hitne medicinske službe još uvijek imaju problem nedovoljno brzog dolaska na mjesto incidentne situacije. To je posebno izraženo u urbanim područjima gdje je brzina žurnih vozila unatoč plavim rotirkama itekako ovisna o zagušenjima. Kad je u pitanju pružanje medicinske pomoći, posebno kod teških stradanja, svaka sekunda može biti presudna, svako usporavanje vozila hitne pomoći može biti vrijedno ljudskog života. Iz tih razloga, ideja o razvijanju dronova za hitne medicinske intervencije zvuči potpuno logično.

www.hexapolis.com

www.hexapolis.com

U svijetu se broje tisuće života svake godine koji bi mogli biti spašeni bržom intervencijom hitnih medicinskih službi. Stoga je tvrtka Argodesign vodeći se tom logikom, osmislila koncept drona (quadcoptera) koji bi imao funkciju prijenosa unesrećene osobe iz mjesta nesreće do prve medicinske ustanove. Dron bi zauzimao sletnu površinu veličine prosječnog osobnog automobila, radi što boljeg pristupa mjestu nesreće. U samoj kabini nalazio bi se jedan član medicinskog osoblja zadužen za ukrcaj i brigu o pacijentu tijekom leta, dok bi dronom upravljao pilot izvana.

www.hexapolis.com

www.hexapolis.com

Takvom dronu trebalo bi znatno manje vremena potrebnog za intervenciju u odnosu na uobičajena vozila hitne pomoći. S druge strane za takvu namjenu, njegove letne karakteristike trebale bi biti pogodnije u odnosu na standardne helikoptere, uz to dronovima ide u prilog što se cijena ovakve verzije quadcoptera procjenjuje na milijun dolara što je manje od cijene prosječnog helikoptera za istu namjenu.
Kakogod, ovaj koncept nije u potpunosti razrađen i nije baziran na konkretnim studijama koje bi opravdale ovakvu upotrebu dronova, no ipak i sam osnivač tvrtke Argodesign Mark Rolston navodi kako bi bilo ljepše vidjeti dronove upotrebljene u ovakve humane svrhe nego za one vojne ili špijunske.


Izvori: interestingengineering.com / www.hexapolis.com /

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close