Boeing 737MAX uzletio po prvi put!

Boeing 737MAX nova je verzija zrakoplova 737 tvrtke Boeing koja proizvodi zrakoplove. To je nova i poboljšanija verzija koja je svoj prvi let izvršila 29. siječnja te se predviđa kako će testiranja biti gotova do početka 2017. godine.

Obično se u testiranje novih linija zrakoplova ne ulazi tako brzo, ali s obzirom na izvrsno stanje zrakoplova nakon prvog leta i izostanak tehničkih poteškoća i nije čudo da testiranje ide tolikom brzinom, tvrde testni pilot Ed Wilson i Craig Bomben, dopredsjednik zrakoplovnih operacija.

aeroplane-93498__180

Iako se testni program temelji na isporuci prvog modela zrakoplovnoj kompaniji Southwest Airlines u trećem kvartalu 2017. godine, postoje indikacije kako bi se Boeing mogao požuriti s isporukom prvog modela i prije tog trećeg kvartala 2017. godine. Testni pilot Ed Wilson potvrđuje kako će osnovna faza testiranja letnih mogućnosti B737 MAX-a biti gotova u sljedećih 9 mjeseci.

Raniji termin za certificiranje zrakoplova će omogućiti i raniju isporuku u 2017. godini te tako otvoriti dostupnost zrakoplova tržištu kako bi se mogao “natjecati” s novim modelom Airbusa, A320NEO. Kao podsjetnik, A320NEO je nova verzija tog modela zrakoplova koja je upotpunila ionako bogatu flotu zrakoplova u zrakoplovnoj kompaniji Lufthansa početkom siječnja ove godine.

A320NEO je u znatnijoj prednosti od svojeg konkurenta B737MAX, ali to i ne čudi s obzirom na to kako je Airbus u prednosti više od godine dana. Potvrđen broj narudžbi za B737MAX je 3 072, a za A320NEO ta brojka se popela na 4 414 zrakoplova.

B737MAX uzletio je s uzletno-sletne staze tvornice Boeing u 9:46 po lokalnom vremenu 29. siječnja 2016. godine. Nakon polijetanja, penjanje je započeo sjeverno od jezera Washington, nakon čega je zaokrenuo prema zapadu gdje je samo testiranje letnih performansi izvedeno iznad poluotoka Olympic.

flight-546204__180

B737MAX je sletio u Seattle u 12:32 po lokalnom vremenu usprkos jakom bočnom vjetru od 14 čvorova, što su vrlo izazovni uvjeti obzirom da se radilo o prvom slijetanju.

Duljina uzletno-sletne staze u Seattleu ograničila je masu za slijetanje, tako da se zrakoplov nije mogao napuniti maksimalnom količinom goriva, što je također utjecalo na testno trajanje leta od 2 sata i 46 minuta. Maksimalna postignuta brzina je 250 kts ( 450 km/h), dok je maksimalna postignuta visina prilikom testiranja 25 000 ft ( 7600 m).

Motori zrakoplova su također poboljšani s obzirom na prijašnju verziju Boeinga 737. Radi se o motorima Leap-1B proizvođača CFM International. Od motora se očekuje da će se sveukupno izgaranje goriva smanjiti za više od 20% za razliku od prijašnjih modela i verzija.

aircraft-475409_960_720

Usporedba B737MAX s konkurentskim modelom A320NEO:

Slika zaslona 2016-02-07 u 17.06.36

Prvo predstavljanje novog B737 MAX-a:

Prvo polijetanje i slijetanje:


 

Piše : Filip Trojko

Izvori: www.aviationweek.com

O autoru

Filip Trojko
Urednik rubrike Aeronautika at Web portal PROM Student treće godine preddiplomskog studija Aeronautike - modula kontrola leta na Fakultetu prometnih znanosti. Interesiraju ga sigurnost zračnog prometa te novi sustavi koji utječu na poboljšanje protoka zračnog prometa.
Close