Autonomna električna vozila u javnom gradskom prijevozu

evworld.comevworld.com

Dok su u Sjedinjenim Državama javnost i čitav inženjerski svijet fokusirani na osobna autonomna vozila, u Europi postoji nešto drugačiji pristup. Europska komisija je preko krovnog programa FP7 započela s razvojem i unaprjeđenjem urbane mobilnosti te čistog i održivog transportnog sustava. Projekt City Mobil 2 projekt je u domeni FP7 programa. City Mobil 2 ima za cilj demonstrirati i ispitati sustave javnog prijevoza s autonomnim električnim vozilima odnosno u ovom slučaju autonomnim električnim busevima.

Ove godine odabran je grad San Sebastian (Donostia) na sjeveru Španjolske, za demonstraciju električnih autonomnih mini buseva na predviđeni period od 3 mjeseca, odnosno do lipnja ove godine. Ovaj projekt omogućit će razumijevanje ovakvih sustava u realnom okruženju, te kako oni mogu biti uspješno integrirani u postojeći sustav prometa.

www.tecnalia.com

www.tecnalia.com

Ovi busevi mogu prevoziti do 12 putnika, prate ustaljenu rutu vožnje kao i uobičajena vozila javnog gradskog prijevoza, no kako su ovi busevi autonomni, nije im potreban vozač već su vođeni kombinacijom sustava navigacije, lasera i ultrazvuka, kako bi mogli prometovati zadanom rutom bez opasnosti po putnike, pješake ili druge sudionike u prometu. Linija ovih buseva prometovat će znanstvenim i tehnološkim parkom Gipuzkoa.

Glavna zadaća ovih linja odnosno buseva je povezivanje poslovnih zona s postojećom mrežom javnog prijevoza.

Performanse ovih mini buseva su doista skromne, no s obzirom da se radi o vozilu koji prevozi tek do 12 putnika, 10 konjskih snaga te maksimalna brzina od 32 km/h, sasvim su dovoljni za obavljanje primarne funkcije ovog vozila.

San Sebastian biti će četvrti grad koji će demonstrirati ovaj sustav autonomnih buseva. Prijašnji gradovi bili su Lausanne (Švicarska), La Rochelle (Francuska) i Trikala (Grčka). Upravo u Trikali snimljen je video o samom projektu i busevima, koji se nalazi u nastavku.


Izvori: evworld.com / www.tecnalia.com /

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close