Amazon stvara vlastiti globalni logistički servis

Zadnjih tjedana špekuliralo se o potencijalnom potezu online trgovine Amazon u smjeru lansiranja globalne agencije za pošiljke i logistiku koja bi surađivala s FedExom i United Parcel Serviceom.

Direktor financija tvrtke Amazon, Brian Olsavsky, za Bloomberg je kazao kako njihove nove ambicije ne ugrožavaju njihove partnere koji se bave dostavom, već bi trebale nadopuniti dosadašnju uslugu, primjerice tijekom božićnih kupovina.

Ambiciozna strategija bi, čini se, mogla potaknuti rivalstvo sa FedExom i UPS-om, ali će se sigurno suprotstaviti kineskom Alibaba Holdingu. Obje kompanije se bore za dominaciju nad rastućim e-commerce tržištem, za koje se pretpostavlja da bi moglo do 2020. godine usluživati 900 milijuna kupaca.

Amazonov plan mogao bi kulminirati lansiranjem novog programa pod nazivom “Global Supply Chain by Amazon”, i to čak ove godine. Novi smjer mogao bi Amazon postaviti u centar logističke industrije. Tvrtka želi zaobići posredništvo tako što bi zakupili prostore u kamionima, avionima i brodovima te tako sigurnije i brže uslužili svoje kupce.

Prodavači tako neće više trebati rezervirati transport sa DHL-om, UPS-om niti FedEx-om, nego će sve moći direktno slati preko Amazona, pokazalo je izvješće iz 2013. godine.

Tri godine nakon što je Amazon predstavio svijetu svoju viziju za globalni logistički biznis, sve je više znakova da bi plan uskoro mogao postati stvarnost. Prošlog je mjeseca tako logistička kompanija iz San Francisca objavila kako je Amazon iznajmio 20 aviona modela Boeing 767.


Preneseno sa: logistika.com.hr

O autoru

Božo Cicvarić
Urednik rubrike Logistika na web portalu Prom. Magistrirao je 2016. na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, smjer Logistika. Posebno ga zanima prijevozna logistika i organizacija putničkog prijevoza.
Close