Četiri zimska pneumatika protiv pneumatika samo na stražnjim kotačima, koje su razlike?

www.drivewheaton.ca

Danas se na prometnicama može vidjeti velik broj vozila koja imaju zimske pneumatike samo na prednjim ili stražnjim kotačima, ovisno o tome koja je osovina pogonska. Razlog tome je ušteda u kućnom budžetu ili jednostavno razmišljanje da su dva pneumatika dovoljna za zimske uvjete.

Razmišljanje da su dva zimska pneumatika dovoljna može proći samo kada je vani suho i temperatura je oko 5 stupnjeva. Čim padne kiša, snijeg ili temperatura ispod 0 stupnjeva, karakteristike prianjanja  se znatno mijenjaju. Ukoliko govorimo o vozilima koja imaju zimske pneumatike na prednjim kotačima, a ljetne na stražnjim, dolazi do preupravljanja, odnosno zanošenja vozila što može biti izrazito opasno u zavoju, dok ako se govori o vozilima koja imaju zimske pneumatike na stražnjim kotačima, a ljetne na prednjim, dolazi do podupravljanja, što znači “klizanje preko nosa automobila”.

Usporedba pneumatika, izvor: www.moosejawtoyota.ca

Usporedba pneumatika, izvor: www.moosejawtoyota.ca

Obje situacije su iznimno opasne u zavojima, ali i kod aquaplaninga u kišnim uvjetima pošto ljetni i zimski pneumatici imaju različite karakteristike odvodnje vode koja se nalazi na kolniku. Posebno je važno naglasiti da u ovakvim godinama kao što je ova, gdje je zima blaga i bez snijega, vozači često misle da nema potrebe za zimskim pneumaticima ukoliko nema snijega na cesti. Prijetnja sigurnosti su večernji i jutarnji sati gdje se temperatura naglo spusti ispod nule, ljetni pneumatici tada gube svojstva te se drastično povećava zaustavni put.

Znamo da je uvijek teško naći dodatan novac za sporednu stvar kao što je automobil, ali moramo razmišljati o sigurnosti, kako sebe tako putnika u vozilu i ostalih sudionika u prometu. Uvijek je bolje imati jeftine zimske pneumatike nego najskuplje ljetne u zimskim uvjetima. Ako ništa drugo, po oglasnicima uvijek ima raznih vrsta rabljenih pneumatika u dobrom stanju, te se isplati istražiti i uštedjeti.  U priloženom videu možete vidjeti usporedbu dva automobila. Jedan ima zimske pneumatike na sva četiri kotača, dok drugi automobil ima na stražnjim kotačima zimske pneumatike (BMW ima pogon na stražnjoj osovini), a na prednjima “all season”. Rezultati će mnoge iznenaditi.

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close