Vidljivost vlakova u Ujedinjenom Kraljevstvu – promjena standarda

Foto: Hec Tate

Sigurnost u željezničkom prometu uvijek treba biti na najvišoj razini, a u skladu s tim, vlakove je potrebno na propisan način označiti i ozvučiti. Važnost isticanja vlakova u Ujedinjenom Kraljevstvu proglašena je još 50-ih godina prošlog stoljeća. Na željezničke pruge počele su pristizati dizel i električne lokomotive koje su za razliku od parnih bilo mnogo tiše. Za željezničke radnike i sve osobe koje se kreću unutar kruga željezničkog kolosijeka to je predstavljalo opasnost. Zbog tog je razloga uvedeno pravilo da se prednja odnosno zadnja strana vlakova i lokomotiva mora obojati u žutu boju.

Kao što je rečeno, standard je uveden 1950 godine i na snazi je bio sve do ove godine. S godinama se tehnologija označavanja vozila drastično poboljšala te je odlučeno da se vozila više ne moraju označavati žutom bojom. Međutim, to se ne primjenjuje na sva vozila. U željeznici postoji niz sigurnosnih standarda pa je tako određen točan raspored svjetala na prednjoj i zadnjoj strani vlaka. Ukoliko nova vozila odgovaraju tim standardima nisu obavezna imati obojanu prednju i zadnju stranu.

Promjena ovog standarda ne utječe na vozila posebne namjene, vozila za održavanje, građenje, vozila odnosno nastavke za čišćenje snijega koji prema prijašnjem standardu trebaju biti obojani u žuto i trebaju sadržavati crne kose linije. Promjenu standarda objavio je Rail Safety and Standards Board (RSSB) na svojim službenim stranicama.

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close